Η πιο πρόσφατη έκδοση του Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index) της εταιρείας LeasePlan δείχνει, μεν, ότι η χώρα με το χαμηλότερο κόστος χρήσης αυτοκινήτου στην Ευρώπη ήταν για το 2022 η Ελλάδα, όμως τα νούμερα αποκαλύπτουν στοιχεία που δείχνουν ότι ο μέσος Έλληνας αδυνατεί να καλύψει αυτό το κόστος.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 22 ευρωπαϊκές χώρες και αναλύει το συνολικό κόστος οδήγησης και λειτουργίας ενός αυτοκινήτου από τις μικρές κατηγορίες έως τα μοντέλα πολυτελείας.
Ο υπολογισμός έγινε για τα πρώτα τέσσερα χρόνια χρήσης του οχήματος και με ετήσια χιλιομετρική απόσταση 30.000 χιλιομέτρων, ενώ στο Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου συμπεριλαμβάνονται διάφορες κατηγορίες κόστους για τη χρήση του οχήματος, όπως των καυσίμων (ή της ενέργειας, αν πρόκειται για ηλεκτροκίνητο μοντέλο), της ασφάλισης, της συντήρησης, της απόσβεσης αγοράς, των φόρων, των τόκων χρηματοδότησης, κλπ.
Η Ελβετία έχει το ακριβότερο κόστος χρήσης
Θα πρέπει πάντως να διευκρινίσουμε ότι η σύγκριση αφορά μόνο απόλυτα νούμερα και δεν γίνεται σε σχέση με την καταναλωτική δύναμη του μέσου πολίτη κάθε μίας από τις 22 χώρες, οπότε δεν θα βρισκόμασταν πιθανότατα στην πρώτη θέση της κατάταξης.
Για παράδειγμα, το συνολικό κόστος συντήρησης ενός Ι.Χ. στην Ελλάδα κυμαίνεται -σύμφωνα με τη LeasePlan- γύρω στα 905 ευρώ τον μήνα, δηλαδή αισθητά πάνω από τον κατώτατο μισθό και λίγο χαμηλότερα από τις μέσες αποδοχές ενός μισθοσυντήρητου Έλληνα.
Αντιθέτως, το ακριβότερο κόστος χρήσης αυτοκινήτου το εμφανίζει η Ελβετία με 1.313 ευρώ τον μήνα, όπου ο μέσος μεικτός μισθός υπερβαίνει τις 6.000 ευρώ! Δεύτερη ακριβότερη χώρα είναι η Νορβηγία με μηνιαίο κόστος χρήσης 1.249 ευρώ και τρίτη η Ολλανδία με 1.166 ευρώ, ενώ η χρήση ενός Ι.Χ. κοστίζει λιγότερο από 1.000 ευρώ τον μήνα, εκτός από την Ελλάδα, στην Πολωνία (927 ευρώ), Ρουμανία (975 ευρώ), Σλοβακία (979 ευρώ) και Γαλλία με 999 ευρώ.
Ανταγωνιστικό το κόστος χρήσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Η νέα έκδοση του δείκτη αποκαλύπτει επίσης, ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πλέον σχεδόν σε κάθε κατηγορία και σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, ίδιο ή και φθηνότερο Συνολικό Κόστος Χρήσης (TCO) σε σχέση με τα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα.
Στη χώρα μας έχουν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανταγωνιστικό κόστος σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων. Μάλιστα, για τις κατηγορίες compact, standard μεσαίου μεγέθους και premium μεσαίου μεγέθους, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) αποτελούν την πιο συμφέρουσα επιλογή ως προς το κόστος χρήσης και λειτουργίας σε σχέση με υβριδικά, diesel και βενζινοκίνητα οχήματα.
Ενδεικτικά, το Συνολικό Κόστος Χρήσης (TCO) για ένα standard μεσαίου μεγέθους BEV ανέρχεται στα 844 €, όταν το αντίστοιχο κόστος για ένα όχημα της ίδιας ανέρχεται στα 934 € εάν αυτό κινείται με diesel και στα 1.018 € αν κινείται με βενζίνη.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.