Τον φιλόδοξο στόχο της μετατροπής του στόλου τους σε ηλεκτρικό έθεσαν μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, παίρνοντας μέρος σε μία κοινοπραξία 30 οργανισμών. Μάλιστα, οι εταιρείες αυτές απέστειλαν και επιστολή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με την επισήμανση όλα τα νέα εταιρικά αυτοκίνητα και φορτηγά να είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2030.
Ειδικότερα, η An Post, η AstraZeneca, η Coca-Cola, η Grundfos, η IKEA, η SAP, η Tesco και η Unilever ήταν μερικές από τις εταιρείες που έχουν θέσει τον στόχο για την μετατροπή του στόλου τους σε ηλεκτρικό το 2030. Δηλαδή πέντε χρόνια νωρίτερα από ό,τι αποφάσισε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Οι προτάσεις πολυεθνικών για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα
Οι συγκεκριμένες εταιρείες προτείνουν, επίσης, όλα τα νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα να έχουν μηδενικές εκπομπές έως το 2035, με δεσμευτικούς στόχους αγοράς για στόλους άνω του συγκεκριμένου μεγέθους.
Η κοινοπραξία υποστηρίζει ότι ο εξηλεκτρισμός των στόλων αντιπροσωπεύει μία χρυσή ευκαιρία για τη γρήγορη μείωση των εκπομπών, τη μείωση της κλίμακας κόστους μετακίνησης και την ανάπτυξη μίας αγοράς μεταχειρισμένων με οικονομικά προσιτά EV.
Τα εταιρικά αυτοκίνητα όχι μόνο αντιπροσωπεύουν έξι στα δέκα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη, αλλά πλέον έχουν μεγάλες αυτονομίες ικανοποιώντας τις ανάγκες των επαγγελματιών. Ωστόσο, η ηλεκτροκίνηση αποδεικνύεται οικονομική λύση για τη μετακίνηση επαγγελματικών στόλων. Στοιχεία από την ACEA, την Ένωση Κατασκευαστών Οχημάτων, δείχνουν ότι πέρυσι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν μερίδιο αγοράς 12,1% στην ΕΕ, αν και τα νούμερα για τα εταιρικά αυτοκίνητα είναι υψηλότερα.
Πριν λίγες ημέρες το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε υπέρ του πακέτου «Fit for 55» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο θέτει στόχο 55% μείωση του CO2 από τα αυτοκίνητα και 50% μείωση για τα φορτηγά έως το 2030, σε σύγκριση με το 2021, ενώ θα πρέπει να υπάρξει μείωση 100% των ρύπων έως το 2035, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.