Υπάρχουν μερικές φορές, που τα πράγματα πηγαίνουν ανάποδα, επειδή έχουν σχεδιαστεί έτσι από την αρχή. Αυτό ισχύει στην περίπτωση του ηλεκτρικού υπεραυτοκινήτου Rimac Nevera, που έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας με… όπισθεν, πιάνοντας τα 275,74 χλμ./ώρα. Πρόκειται για μια επίδοση που δεν μπορούν να πλησιάσουν παρά μόνο ελάχιστα αυτοκίνητα σε κανονική πορεία προς τα εμπρός και η οποία σημειώθηκε για λόγους ασφαλείας στη γερμανική πίστα υψηλών ταχυτήτων Automotive Testing Papenburg της Κάτω Σαξονίας.
Για να πάρουμε μια ιδέα, τι σημαίνει αυτό το ρεκόρ, να αναφέρουμε ότι το 1967 αναδείχθηκε η Lamborghini Miura σε γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο, σπάζοντας για πρώτη φορά το φράγμα των 270 χλμ./ώρα, αλλά με κανονική πορεία προς τα εμπρός. Ακόμη και σήμερα προβλέπεται στα περισσότερα σπορ αυτοκίνητα ηλεκτρονικός κόφτης, που περιορίζει την τελική τους ταχύτητα στα 250 χλμ./ώρα!
Το τιμ της Rimac πανηγυρίζει το νέο ρεκόρ Γκίνες για κίνηση με όπισθεν
O Goran Drndak, που οδήγησε το κροατικό Rimac Nevera στην πίστα, περιέγραψε την εμπειρία του ρεκόρ με όπισθεν ως εξής: ‘’Έπρεπε να συνηθίσεις λίγο τη διαδρομή. Κοιτάς ευθεία προς τα πίσω και βλέπεις να περνά το τοπίο ολοένα πιο γρήγορα από το πλάι σου, νιώθεις να τραβιέται ο αυχένας προς τα εμπρός, όπως θα γινόταν σχεδόν και σε ένα απότομο φρενάριαμα’’.
Το μυστικό της επιτυχίας κρύβεται στην ηλεκτροκίνηση. Τα συμβατικά μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης εφοδιάζονται με σασμάν πολλών σχέσεων, ενώ αντιθέτως σχεδόν όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως το Rimac Nevera, διαθέτουν κιβώτιο μιας σχέσης. Για τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, τοποθετημένους ένας ανά τροχό, δεν παίζει λοιπόν κανένα ρόλο προς ποια κατεύθυνση κινείται το αυτοκίνητο και η μέγιστη απόδοση των 1914 ίππων είναι διαθέσιμη και με όπισθεν.
Το Nevera της κροάτικης μάρκας Rimac κοστίζει γύρω στα 2,4 εκατομμύρια ευρώ
Φυσικά υπήρχαν άλλου τύπου εμπόδια. Για παράδειγμα, ο αεροδυναμικός σχεδιασμός ενός αυτοκινήτου γίνεται με βάση την προϋπόθεση, ότι αναπτύσσει τις υψηλές ταχύτητες προς τα εμπρός και όχι προς τα πίσω, ενώ η ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης είναι πολύ πιο άμεση με την όπισθεν. Ας μην ξεχνάμε, ότι και ο ίδιος ο οδηγός αντιλαμβάνεται προς τα πού πηγαίνει με όπισθεν χάρη στη βοήθεια των εξωτερικών καθρεπτών.
Ο αρχιμηχανικός του Rimac Nevera των 2,4 εκατομμυρίων ευρώ, Matija Renić, αποκάλυψε πώς ωρίμασε η ιδέα αυτού του τρελού ρεκόρ λέγοντας ότι ‘’κατά τη φάση εξέλιξης, μας ήρθε στο μυαλό, ότι το Nevera θα μπορούσε να είναι το γρηγορότερο αυτοκίνητο στον κόσμο με όπισθεν, όμως στην αρχή μας φάνηκε αστείο και γελούσαμε με αυτή την ιδέα. Μετά έδειξαν οι προσομοιώσεις μας, ότι θα μπορούσαμε να ξεπεράσουμε κατά πολύ τα 240 χλμ./ώρα, όμως δεν γνωρίζαμε πόσο σταθερό θα ήταν το αυτοκίνητο σε κάτι τέτοιο. Ουσιαστικά μπήκαμε σε αχαρτογράφητα νερά’’.
Ο… χώρος εργασίας του οδηγού μέσα στο Rimac Nevera.
Η προσπάθεια απέδωσε και τώρα πλέον κατέχει το Rimac Nevera το επίσημο παγκόσμιο ρεκόρ Γκίνες σε ταχύτητα κίνησης με όπισθεν. Ωστόσο δεν πρόκειται για το μοναδικό ρεκόρ του, αφού είναι και κάτοχος του παγκόσμιου ρεκόρ ταχύτητας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με κανονική κατεύθυνση προς τα εμπρός, όπου έπιασε -πάλι στην ίδια γερμανική πίστα δοκιμών- περί τα τέλη του 2022 τα 412 χλμ./ώρα. Για λόγους ασφαλείας πάντως, στα Nevera που παραλαμβάνουν οι προνομιούχοι πελάτες τους για να τα κυκλοφορήσουν σε δημόσιους δρόμους, ‘’περιορίζεται’’ η ανώτατη ταχύτητα στα 352 χλμ./ώρα.
Δείτε το εντυπωσιακό βίντεο της κατάρριψης του παγκόσμιου ρεκόρ ταχύτητας με όπισθεν από το Rimac Nevera:
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.