Τα περισσότερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν πριν λίγες δεκαετίες στο δρόμο, προέρχονταν από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Όμως οι καιροί έχουν αλλάξει, αφού η Κίνα βρίσκεται πλέον με διαφορά πρώτη στη λίστα των αυτοκινητοπαραγωγών κρατών, ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνουν άλλες δύο ασιατικές χώρες, δηλαδή η Ιαπωνία και η Ινδία. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία του Παγκόσμιου Συνδέσμου Αυτοκινητοκατασκευαστών, OICA, σύμφωνα με τα οποία παρήχθησαν πέρυσι σε όλον τον κόσμο 61,6 εκατομμύρια επιβατικά οχήματα, με την Κίνα να έχει κατασκευάσει τα 23,84 εκατομμύρια από αυτά. Στη δεύτερη θέση ακολουθεί με τεράστια διαφορά η Ιαπωνία με παραγωγή 6,57 εκατομμυρίων Ι.Χ. το 2022 και στην τρίτη η Ινδία με 4,44 εκατομμύρια επιβατικά οχήματα.
Τέταρτη στο περσινό Top 10 των αυτοκινητοπαραγωγών χωρών ήταν η Γερμανία με 3,48 εκατ. παραχθέντα Ι.Χ., πέμπτη η Νότια Κορέα με 3,44 εκατ., έκτη η Βραζιλία με 1,82 εκατ., έβδομη η Ισπανία με 1,79 εκατ., όγδοες οι ΗΠΑ με 1,75 εκατ., ένατη η Τσεχία με 1,22 εκατ.και δέκατη η Ινδονησία με 1,21 εκατ. Οι αλλαγές που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια είναι κοσμογονικές. Το 2022 κατείχε η Κίνα μόλις την 14η θέση στη σχετική παγκόσμια λίστα με μία παραγωγή 1,1 εκατομμυρίων Ι.Χ., όταν η συνολική παγκόσμια παραγωγή ήταν 41,4 εκατ. οχήματα. Δέκα χρόνια αργότερα η Κίνα τους είχε προσπεράσει όλους και βρισκόταν στην πρώτη θέση με παραγωγή 15,5 εκατομμυρίων επιβατικών αυτοκινήτων, όταν η παραγωγή της δεύτερης Ιαπωνίας ανερχόταν σε 8,6 εκατ. Ι.Χ. Στους μεγάλους κερδισμένους των τελευταίων ετών ανήκει σίγουρα η Ινδία, η οποία είχε κατασκευάσει το 2002 μόνον γύρω στις 700.000 αυτοκίνητα, ενώ το 2022 έφτασε τα 4,44 εκατομμύρια.
Μεγάλες χαμένες οι ΗΠΑ
Όπου υπάρχουν κερδισμένοι, υπάρχουν βέβαια και χαμένοι, οι οποίοι δεν είναι άλλοι από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Οι Αμερικανοί είχαν αρχίσει ήδη να χάνουν την αίγλη τους το 2002, ωστόσο βρίσκονταν στην τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης με περίπου 5 εκατομμύρια αυτοκίνητα πίσω από την πρώτη Ιαπωνία (8,6 εκατ.) και τη δεύτερη Γερμανία (5,1 εκατ.). Η Γερμανία εμφανίζει επίσης πτώση από τα 5,1 εκατομμύρια Ι.Χ. το 2002 σε περίπου 3,5 εκατ. το 2022 και από τη δεύτερη στην τέταρτη θέση του παγκόσμιου Top Ten, ωστόσο για κάποιες άλλες ευρωπαϊκές χώρες ήταν τα πράγματα αρκετά χειρότερα. Για παράδειγμα οι γαλλικές μονάδες παραγωγής κατασκεύασαν το 2002 σχεδόν 3,3 εκατομμύρια επιβατικά οχήματα, που αρκούσαν για μια καλή τέταρτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη, ενώ το 2022 περιορίστηκε η παραγωγή τους λίγο κάτω από το ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα. Έτσι έπεσε η Γαλλία από τη δέκατη στην ενδέκατη θέση και πήρε τη θέση της η Ινδονησία, που καταγράφηκε για πρώτη φορά στο παγκόσμιο Top Ten. Και τι να πούμε βέβαια για τις πάλαι ποτέ παραδοσιακές αυτοκινητοκατασκευάστριες χώρες της Ευρώπης, όπως η Μεγάλη Βρετανία και η Ιταλία, που έχουν βγει εδώ και χρόνια εκτός πρώτης δεκάδας.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.