Το VW T1 αναδείχθηκε τη δεκαετία του πενήντα και του εξήντα σε σύμβολο του γερμανικού οικονομικού ‘’θαύματος’’ και μέχρι να αντικατασταθεί το 1967 από το διάδοχο μοντέλο είχαν πουληθεί περίπου 1,8 τέτοια οχήματα Bulli. Αρκετοί μάστορες και μηχανικοί πειραματίστηκαν εκείνη την εποχή με το δημοφιλές μοντέλο και προχώρησαν σε διάφορες μετατροπές, ορισμένες από τις οποίες ήταν αρκετά πρωτότυπες και ακραίες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν ο Βιεννέζος μηχανικός της Volkswagen, Κουρτ Κρέτσνερ, που μετέτρεψε το δικό του T1 - Bus του 1962 σε όχημα για το στρώσιμο του χιονιού σε πίστες χιονοδρομικών κέντρων. Σύμφωνα με την ίδια τη Volkswagen, ο Κρέτσνερ ήταν δεινός σκιέρ και τον ενοχλούσε τότε η έλλειψη τέτοιων οχημάτων, ικανών να κινηθούν σε ένα τόσο δύσκολο περιβάλλον, στα βουνά της Αυστρίας.
Έτσι κατασκεύασε μέσα σε έξι χρόνια δύο τέτοια ασυνήθιστα μοντέλα με βάση το VW T1 παραγωγής από το Αννόβερο της Γερμανίας. Ο Κρέτσνερ άλλαξε τον μπροστινό και τον πίσω άξονα, μοντάρισε εμπρός τέσσερα διπλά ελαστικά και πίσω τοποθέτησε δύο ελαστικά σε κάθε πλευρά, πάνω από τα οποία πέρασε ερπύστριες με ελαστικά μαξιλαράκια, για να μπορούν να κυλούν χωρίς πρόβλημα σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους.
Τα μηχανικά μέρη έμειναν ως είχαν, δηλαδή στο πίσω μέρος του οχήματος λειτουργούσε ένας μπόξερ κινητήρας 34 ίππων. Λόγω των μετατροπών μειώθηκε ωστόσο αισθητά τελική ταχύτητα του VW Τ1 Βus με τις ερπύστριες από 95 χλμ./ώρα σε μόνον 35 χλμ./ώρα. Το πορτοκαλί μοντέλο δεν βρήκε την ανταπόκριση που περίμενε ο εμπνευστής του και τελικά διέκοψε την κατασκευή ενός τρίτου αυτοκινήτου που ετοίμαζε.
Στις αρχές της δεκαετίας του 90 μεταφέρθηκε το αυτοκίνητο στο μουσείο της Porsche στο Γκμιντ Γερμανίας, όπου βρισκόταν επί χρόνια, μέχρι να αναλάβει μία ομάδα εθελοντών την αναπαλαίωση του. Οι σχετικές εργασίες ξεκίνησαν το 2005, χωρίς ιδιαίτερη πρόοδο όμως, μέχρι που πέρασε το 2018 η κυριότητα του αυτοκινήτου στην ίδια τη Volkswagen. Τότε ξεκίνησε τις εργασίες αναπαλαίωσης το ειδικό τμήμα κλασικών επαγγελματικών οχημάτων της Volkswagen, που ‘’έγδυσε’’ στην κυριολεξία το ερπυστριοφόρο μοντέλο, το έβαψε στο αρχικό του χρώμα και ακολούθως ανακατασκεύασε πλήρως το εσωτερικό του.
Τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου εκσυγχρονίστηκαν, το κόκπιτ διατήρησε όλα τα στοιχεία του πρωτότυπου VW T1 - Bus και μέσα στο αμάξωμα υπάρχουν μόνο σημεία στήριξης των εργαλείων και μερικά λιτά καθίσματα. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Volkswagen, το καμάρι τους μπορεί να κινηθεί σε ακραίες εκτός δρόμου διαδρομές, ωστόσο στο μέλλον θα κοσμεί το μουσείο της γερμανικής μάρκας και θα βγαίνει μόνο αραιά και πού στο πλαίσιο ειδικών εκδηλώσεων.
Δείτε και το σχετικό βίντεο από μία τέτοια εκδήλωση για κλασικά μοντέλα:
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.