Τα Cabrio ταυτίζονταν επί δεκαετίες με την αίσθηση της ελευθερίας και της ανεμελιάς, ωστόσο τα τελευταία χρόνια έχουν μειωθεί δραματικά οι πωλήσεις τους και έχουν μπει πλέον στο περιθώριο. Τα ανοιχτά μοντέλα εκπροσωπούν έτσι και αλλιώς την πιο χλιδάτη πλευρά της αυτοκίνησης, κοστίζουν ακριβότερα από τα μοντέλα με συμβατικά αμαξώματα και για μεγάλο διάστημα συμβάδιζαν με την οικονομική ανάπτυξη και την ευημερία. Δεν είναι τυχαίο, ότι στις πλουσιότερες χώρες χρησιμοποιούνται τα Cabrio ως δεύτερο ή τρίτο αυτοκίνητο και ξεχειμωνιάζουν μέσα σε κλειστά γκαράζ μέχρι να φτιάξει ο καιρός και να ανοίξουν και πάλι τις κουκούλες τους στον δρόμο.
Η έλλειψη ενδιαφέροντος του αγοραστικού κοινού για τα Cabriolet οδήγησε αρκετές εταιρείες αυτοκινήτων να διαγράψουν από τη γκάμα τους τέτοιου είδους μοντέλα. Κατασκευαστές όπως oι Ford, Volvo, Nissan και Opel δεν διαθέτουν εδώ και χρόνια ανοιχτά μοντέλα, ενώ και η Peugeot σταμάτησε κάποια στιγμή την παραγωγή του 308 CC και του 307 CC, χωρίς να λανσάρει διαδόχους.
*Το Peugeot 308 CC είχε σπαστή μεταλλική οροφή
Το παράδειγμα τους ακολούθησε τώρα και η Volkswagen, η οποία ανακοίνωσε ότι το νέο T-Roc που θα κυκλοφορήσει το 2025, δεν θα περιλαμβάνει στις διάφορες εκδόσεις του κάποια ανοιχτή. Το VW T-Roc Cabrio παρουσιάστηκε το 2019 και διέθετε κλασική κουκούλα, ενώ οι συνολικές πωλήσεις του από τότε έως σήμερα έχουν ανέλθει σε περίπου 12.000 μονάδες. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της γερμανικής μάρκας, τα Cabriolet έχουν εξελιχθεί σε ένα περιθωριακό προϊόν με χαμηλό όγκο πωλήσεων, οπότε δεν αποφέρουν κέρδη και δεν εμφανίζουν εμπορικό ενδιαφέρον.
*Το VW Beetle κυκλοφόρησε στην παλαιά και στη νεότερη εκδοχή του
Η απόφαση της Volkswagen πονάει, γιατί σηματοδοτεί το τέλος εποχής για μια κατηγορία μοντέλων που υπήρχε επί 75 συναπτά έτη στη γκάμα της. Ο Σκαραβαίος Cabrio με υφασμάτινη οροφή ήταν επιτυχημένος και κατέγραψε περί τις 300.000 πωλήσεις, ενώ σε best seller εξελίχθηκε το Volkswagen Golf Cabriolet πρώτης γενιάς. Το τετραθέσιο ανοιχτό μοντέλο λανσαρίστηκε το 1979 και οι πωλήσεις του είχαν ξεπεράσει μέχρι το 1993 τις 388.000 μονάδες. Οι πωλήσεις του Golf Cabriolet δεύτερης γενιάς υπερέβησαν τις 600.000, ενώ της τρίτης και τελευταίας ανοιχτής γενιάς τις 770.000 μονάδες. Η Volkswagen έβαλε το 2016 τέλος στο Golf Cabriolet, ωστόσο δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο, να λανσάρει κάποιον διάδοχο στο μέλλον. Η εταιρεία επιβεβαίωσε πάντως, ότι προς το παρόν δεν περιλαμβάνεται στα σχέδια της κάποιο νέο Cabrio.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.