Ακόμη πιο δυσεύρετα γίνονται τα σπορ coupe για τον μέσο Ευρωπαίο αγοραστή, αφού η Toyota και η Subaru αποφάσισαν να αποσύρουν από τη Γηραιά Ήπειρο τα αντίστοιχα μοντέλα τους GR86 και BRZ.
Τα δύο αυτοκίνητα είναι ταυτόσημων τεχνικών προδιαγραφών και δεν καταγράφουν μαζικές πωλήσεις, ωστόσο θεωρούνται ιδιαίτερα δημοφιλή μεταξύ των φίλων των σπορ μοντέλων λόγω των αυθεντικών οδηγικών χαρακτηριστικών τους και της προσιτής τιμής τους. Συγκεκριμένα, διατίθενται στις διάφορες ευρωπαϊκές χώρες με τιμές εκκίνησης από περίπου 35.000 ευρώ, έχουν μετάδοση κίνησης στους πίσω τροχούς και το επιθετικό σχήμα τους παραπέμπει σε κλασικά coupe.
*Το Τοyota GR86 βασίζεται στο Subaru BRZ
Ωστόσο τα δύο μοντέλα δεν πρόκειται να μακροημερεύσουν στην Ευρώπη, όπου θα διακοπούν εντός του τρέχοντος έτους οι πωλήσεις τους. Ήδη αυτή τη στιγμή η Subaru εξαντλεί το υπάρχον στοκ αυτοκινήτων της και δεν πρόκειται να εισάγει νέα οχήματα στην Ευρώπη, ενώ και η Toyota δεν δέχεται παραγγελίες για το δικό της αυτοκίνητο.
*Το κόκπιτ του Toyota GR86
Πίσω από αυτή την απόφαση των δύο ιαπωνικών εταιρειών κρύβεται ένα πλούσιο παρασκήνιο και πιο συγκεκριμένα οι ολοένα αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές ασφαλείας για τα νέα μοντέλα. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη μία ολική αναβάθμιση και σημαντική αυστηροποίηση των συγκεκριμένων προδιαγραφών, που θα εφαρμοστεί σε τέσσερα στάδια. Το καλοκαίρι θα τεθεί σε ισχύ το δεύτερο στάδιο με βασικό αντικείμενο την προστασία των πεζών. Για να πληρούν το Toyota GR86 και το Subaru BRZ τις νέες προδιαγραφές θα πρέπει να αλλάξουν οι δομές των αμαξωμάτων τους και να εφοδιαστούν με περισσότερα συστήματα υποστήριξης, μεταξύ των οποίων και κάμερες, για την τοποθέτηση των οποίων θα πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις στις οροφές των αμαξωμάτων τους. Με βάση λοιπόν τα σημερινά δεδομένα, θα θεωρούνται τα δύο ιαπωνικά coupe σε λίγους μήνες ανασφαλή, αν δεν προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.
*Το Subaru BRZ δεν εισάγεται πλέον στην Ευρώπη
Σε αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε τις αυστηρότερες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές, τις απαιτήσεις για υψηλότερη κυβερνοασφάλεια και την ενσωμάτωση στον εξοπλισμό των νέων αυτοκινήτων διαφόρων συστημάτων, όπως π.χ. την υποχρεωτική προεγκατάσταση για συσκευές αλκοολόμετρων από το φετινό καλοκαίρι. Το άθροισμα όλων αυτών των αλλαγών και των αναβαθμίσεων θα ανέβαζε αισθητά το κόστος παραγωγής και θα έκανε ασύμφορη την πώληση των δύο σπορ οχημάτων, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με τις περιορισμένες πωλήσεις τους στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Με άλλα λόγια, η προσαρμογή στα νέα ευρωπαϊκά στάνταρ ασφαλείας και προστασίας του περιβάλλοντος θα συνεχίσει να προκαλεί θύματα μεταξύ των μοντέλων περιορισμένης παραγωγής, όπως το Toyota GR86 και το Subaru BRZ.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.