Αλλιώς φαντάζονταν οι διοργανωτές του Σαλονιού Αυτοκινήτου της Γενεύης τα εκατοστά γενέθλια της πάλαι ποτέ σημαντικότερης έκθεσης του κλάδου στην Ευρώπη. Η Γενεύη επέστρεψε μετά από πέντε χρόνια απουσίας, ωστόσο οι πολλές απουσίες μεγάλων αυτοκινητοκατασκευαστών και οι ελάχιστες παγκόσμιες πρεμιέρες νέων μοντέλων προκαλούν σίγουρα θλίψη.
Πάντως η κοσμοπολίτικη έκθεση στις όχθες της λίμνης της Γενεύης δεν αποτελεί εξαίρεση, αλλά επιβεβαιώνει τη φθίνουσα πορεία τέτοιων εκδηλώσεων παγκοσμίως είτε μιλάμε για το Ντιτρόιτ των ΗΠΑ και την ΙΑΑ στο Μόναχο είτε για το Motorshow στο Παρίσι.
Παρά τα προβλήματα, το φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης που ξεκίνησε στις 28 Φεβρουαρίου και θα ολοκληρωθεί στις 3 Μαρτίου, φιλοξενεί ορισμένα ενδιαφέροντα νέα μοντέλα, όπως το υβριδικό MG3, το οποίο παρουσιάσαμε χθες στο ieidiseis.gr (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ). Εκτός από αυτό, ξεχωρίσαμε μια χρυσή τετράδα αυτοκινήτων, που πραγματοποιούν στη Γενεύη την παγκόσμια πρεμιέρα τους και είναι τα εξής:
Renault R5 E-Tech Electric
Πρόκειται ίσως για το σημαντικότερο μοντέλο της Renault εδώ και αρκετά χρόνια και θα αντικαταστήσει το επιτυχημένο, αλλά σχεδιαστικά αδιάφορο, Renault Zoe. Το ηλεκτροκίνητο Renault R5 E-Tech Electric υιοθετεί αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία του προγόνου του από τις δεκαετίες του 70 και του 80 και θα κυκλοφορήσει το καλοκαίρι στην αγορά με τιμές εκκίνησης από περίπου 25.000 ευρώ.
Οι ηλεκτροκινητήρες του στιλάτου αυτοκινήτου αποδίδουν έως 150 ίππους, οι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο μπαταριών χωρητικότητας 40 ή 52 kWh και η αυτονομία του θα αγγίζει τα 400 χιλιόμετρα. Το γαλλικό μοντέλο έχει σχεδόν τέσσερα μέτρα μήκος, οπότε δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ιδανικό οικογενειακό αυτοκίνητο, αν και έχει γίνει εξαιρετική εκμετάλλευση κάθε εκατοστού του αμαξώματος.
Lucid Gravity
H Lucid έγινε γνωστή με την αεροδυναμική λιμουζίνα πολυτέλειας Air και τώρα επανέρχεται με το ηλεκτρικό SUV, Gravity, που θα λανσαριστεί περί τα τέλη της χρονιάς και θα έχει ως βασικούς αντιπάλους μοντέλα, όπως η Mercedes EQS, το Tesla Model X και η BMW iX.
Το Lucid Gravity αποδίδει έως 800 ίππους, εντυπωσιάζει με μια αυτονομία περίπου 700 χιλιομέτρων και η μπαταρία του φορτίζεται μέσα σε ένα τέταρτο με αρκετή ηλεκτρική ενέργεια για 300 επιπρόσθετα χιλιόμετρα. Όλα αυτά έχουν φυσικά ένα σημαντικό κόστος, που θα αποτυπώνεται στην εξαψήφια τιμή πώλησης του αμερικανικού SUV.
BYD Yangwang U8
Μέχρι σήμερα κατασκεύαζε η BYD κατά κύριο λόγο μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας, όπως το Seal και το Dolphin. Τώρα κοιτούν οι Κινέζοι ψηλότερα, όπως αποκαλύπτει η ναυαρχίδα τους Yangwang U8, που κάνει πρεμιέρα στη Γενεύη και υιοθετεί σχεδιαστικά χαρακτηριστικά των Land Rover Defender και Mercedes G-class. Στο BYD Yangwang 8 συνυπάρχουν ένας βενζινοκινητήρας που λειτουργεί σαν γεννήτρια για τους ηλεκτροκινητήρες του αυτοκινήτου, του οποίου η αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει έτσι τα 1.000 χιλιόμετρα.
To κινέζικο SUV έχει γίνει viral στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, επειδή μπορεί να πραγματοποιήσει επιτόπια περιστροφή και διαθέτει αμφίβιες ικανότητες μέσα στο νερό, ενώ η συνολική ισχύς των κινητήρων του ανέρχεται σε 1.200 ίππους. Οι τιμές του θα κυμαίνονται γύρω στις 140.000 ευρώ, όμως το μέλλον του στην Ευρώπη θεωρείται αβέβαιο εξαιτίας του βάρους του που υπερβαίνει τους 3,5 τόνους και απαιτεί από τον οδηγό του επαγγελματικό δίπλωμα.
IM LS6
Στη Γενεύη είχαμε και το λανσάρισμα μιας νέας μάρκας, που προέρχεται -οποία έκπληξη- από την Κίνα, ονομάζεται ΙΜ από τα αρχικά των λέξεων Intelligent Mobility (Έξυπνη Κινητικότητα) και διακρίνεται για τις καινοτόμες τεχνολογίες της, ενώ λειτουργεί σαν alter ego της MG. Η ΙΜ θα μπει του χρόνου δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά και τα μοντέλα της θα βρίσκονται μία κατηγορία πάνω από τα αντίστοιχα της MG, όσον αφορά στις τιμές και στις προδιαγραφές τους.
Στη Γενεύη παρουσίασαν οι Κινέζοι μεταξύ άλλων το νέο ηλεκτροκίνητο μοντέλο IM LS6, το οποίο μοιάζει με την Porsche Cayenne Coupe, αποδίδει 787 ίππους και προσφέρει έως 560 χιλιόμετρα αυτονομία χάρη στη μεγάλη μπαταρία των 100 kWh.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.