Η Apple, όπως έγινε γνωστό την Τετάρτη (28/02), εγκατέλειψε τις δεκαετείς προσπάθειες για την κατασκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, σύμφωνα με πολλαπλές αναφορές στα μέσα ενημέρωσης, σταματώντας ένα έργο που κάποιοι θεωρούσαν ως δυνητικά μετασχηματιστικό για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Πολλοί εργαζόμενοι που εργάζονταν στο πρότζεκτ, γνωστό εσωτερικά ως «Project Titan», θα μετακινηθούν στο Τμήμα Τεχνητής Νοημοσύνης της εταιρείας, σύμφωνα με το Bloomberg, το οποίο ανέφερε πρώτο την απόφαση επικαλούμενο άτομα με γνώση του θέματος.
Η είδηση έρχεται καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (EV) έχουν απογοητεύσει, ωθώντας αρκετές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να αποσύρουν τις επενδύσεις και να μειώσουν τις τιμές. Η τεχνητή νοημοσύνη, από την άλλη πλευρά, αναπτύσσεται και η αναφερόμενη μετατόπιση των πόρων της Apple θα μπορούσε να τη βοηθήσει να καλύψει το χάσμα με αντιπάλους όπως η Microsoft και η Google.
«Ο τεχνολογικός γίγαντας ακολουθεί μια τάση, με τον ενθουσιασμό των επενδυτών για τα ηλεκτρικά οχήματα να μειώνεται, εν μέσω της φρενίτιδας για όλα τα πράγματα με τεχνητή νοημοσύνη», δήλωσε η Σουζάνα Στρίτερ, στέλεχος της βρετανικής επενδυτικής πλατφόρμας Hargreaves Lansdown, προσθέτοντας το εξής: «Είναι ζωτικής σημασίας η Apple να παραμείνει ένα βήμα μπροστά στην ανάπτυξη της τεχνολογίας που λαχταρά ο κόσμος, για να δικαιολογεί τις υψηλές τιμές των προϊόντων της, οπότε η πλήρης εξερεύνηση των ευκαιριών που παρουσιάζει η τεχνητή νοημοσύνη για τις μελλοντικές σειρές της είναι απαραίτητη».
Τα βήματα της Apple για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Επισημαίνεται ότι η Apple δεν επιβεβαίωσε ποτέ τις μακροχρόνιες εικασίες ότι θα κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά είχε κάνει αρκετά βήματα τα τελευταία 10 χρόνια που έδειχναν ότι είχε κάνει σοβαρή προσπάθεια προς αυτόν τον στόχο.
Μάλιστα, η Apple είχε προσλάβει στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας τουλάχιστον από το 2014 και, τον Απρίλιο του 2017, έλαβε άδεια από το Τμήμα Μηχανοκίνητων Οχημάτων της Καλιφόρνιας για να δοκιμάσει αυτοκινούμενα οχήματα. Δύο χρόνια αργότερα, σύμφωνα με το CNN, εξαγόρασε την Drive.ai, μια νεοσύστατη εταιρεία αυτο-οδηγούμενων αυτοκινήτων. Ακόμα, το 2021, η Apple προσέλαβε έναν βετεράνο της BMW, ο οποίος είχε κατευθύνει τις προσπάθειες της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εξασφάλισε, επίσης, αρκετές πατέντες σχετικές με τα αυτοκίνητα, μεταξύ των οποίων μία για ένα σύστημα εικονικής πραγματικότητας για την αντιμετώπιση της ναυτίας.
Ορισμένοι εμπειρογνώμονες έχουν στο παρελθόν εικάσει ότι ήταν πιο πιθανό η Apple να συνεργαστεί με μία ή περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες για την πώληση ενός λειτουργικού συστήματος αυτοκινήτου, λογισμικού αυτο-οδήγησης ή άλλης σχετικής τεχνολογίας, παρά να κατασκευάσει ολόκληρο το όχημα. Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, ισχυρίστηκε το 2020 ότι είχε προσπαθήσει να πουλήσει την εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων του στην Apple κατά τη διάρκεια μιας δύσκολης περιόδου, αλλά ο διευθύνων σύμβουλος της Apple, Τιμ Κουκ, αρνήθηκε να συναντηθεί μαζί του.
Ακόμα, τότε, αναλυτές της Morgan Stanley δήλωσαν ότι ένα αυτοκίνητο της Apple είχε τη δυνατότητα να αποτελέσει «ένα μετασχηματιστικό γεγονός» για τις βιομηχανίες αυτοκινήτων κατά τις επόμενες δεκαετίες, όπως έκανε το iPhone στον τομέα των κινητών τηλεφώνων.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.