Το MINI Countryman τρίτης γενιάς έφτασε με υψηλές φιλοδοξίες στην Ελλάδα, όπου είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη οδηγική γεύση στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής στο πλαίσιο της αναλυτικής παρουσίασης του αυτοκινήτου στους δημοσιογράφους του Ειδικού Τύπου. Το νέο Countryman έχει αλλάξει σχεδιαστικά διατηρώντας ωστόσο το χαρακτηριστικό σχήμα του, μεγάλωσε αισθητά εξωτερικά και εσωτερικά και θα κυκλοφορήσει με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, αλλά -λίγο αργότερα- και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Οι τιμές του ξεκινούν στην Ελλάδα από 34.500 ευρώ στη βασική έκδοση βενζίνης με 170 ίππους και από 39.900 ευρώ στις εκδόσεις πετρελαίου, ενώ τα ηλεκτροκίνητα MINI Countryman κοστίζουν από 43.950 ευρώ, μείον την κρατική επιδότηση ύψους 8.000 ευρώ.
Το πεντάθυρο αμάξωμα έχει αποκτήσει πλέον διαστάσεις, που μόνο ΜΙΝΙ δεν μπορούν πλέον να χαρακτηριστούν, καθώς το μήκος έχει αυξηθεί κατά 13 ολόκληρα εκατοστά φτάνοντας τα 4,43 μέτρα, ενώ ψήλωσε κατά 8 εκατοστά. Σήμα κατατεθέν αποτελούν σίγουρα οι νέοι προβολείς LED και τα ανασχεδιασμένα πίσω φώτα, ενώ οι κοντοί πρόβολοι προσθέτουν δυναμικότητα στο πρώτο μοντέλο της ΜΙΝΙ, που κατασκευάζεται στη Γερμανία και όχι στη Μεγάλη Βρετανία. Το νέο Countryman απέχει 202 χιλιοστά από το έδαφος, ώστε να τα βγάζει εύκολα πέρα με τα…πεζοδρόμια και τις εξορμήσεις εκτός δρόμου και εφοδιάζεται μεταξύ άλλων με στυλάτες ζάντες 17 έως 20 ιντσών.
Στρογγυλή οθόνη OLED
Το αυξημένο μεταξόνιο αγγίζει σε μήκος τα 2,7 μέτρα και συμβάλλει στη δημιουργία ενός εξαιρετικά άνετου σαλονιού, αναβαθμίζοντας έτσι το MINI Countryman τρίτης γενιάς σε ένα απολύτως κατάλληλο οικογνειακό αυτοκίνητο. Σε αυτή την εικόνα συμβάλλει σίγουρα και ο χώρος αποσκευών με ελάχιστο όγκο 500 λίτρων, δηλαδή 50 περισσότερων σε σχέση με το μοντέλο προηγούμενης γενιάς.
Κυρίαρχο στοιχείο του κόκπιτ με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων αποτελεί η πρώτη στρογγυλή οθόνη OLED με μεγάλη διάμετρο 240 χιλιοστών στην κεντρική κονσόλα, που θέλει λίγο ψάξιμο στην αρχή, όμως στη συνέχεια καλύπτει όλες τις απαιτήσεις του οδηγού και των επιβατών, όσον αφορά στη συνδεσιμότητα, στην ψυχαγωγία και στη διαχείριση και τη ρύθμιση διαφόρων λειτουργιών είτε μέσω αφής είτε με φωνητικές εντολές. Να σημειώσουμε, ότι πολλές από τις λειτουργίες οδήγησης ρυθμίζονται από αναλογικούς διακόπτες στη μπάρα κάτω από την εντυπωσιακή οθόνη.
Ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα συστήματα υποστήριξης του οδηγού και -για πρώτη φορά- το Driving Assistant Plus με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 σε ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα.
Στον δρόμο
H σύντομη οδήγηση του νέου Countryman στη βασική έκδοση C με τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα και στάνταρ αυτόματο σασμάν εξελίχθηκε σε μια ευχάριστη εμπειρία. Το πεντάθυρο SUV διατηρεί έναν ‘’καρτίστικο’’ χαρακτήρα σε σχέση με τους ανταγωνιστές του, ιδιαίτερα αν επιλέξεις και το σχετικό πρόγραμμα go cart, ενώ μας άρεσε το άμεσο και ακριβές τιμόνι του. Παρά τις αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις και τον όγκο του, αποδείχθηκε το μεγαλύτερο μοντέλο της ΜΙΝΙ αρκούντως σβέλτο στις στροφές με σχετικά περιορισμένες κλίσεις και υποδειγματική πρόσφυση, ενώ εμφάνισε και κορυφαία ποιότητα κύλισης.
Φυσικά πρόκειται για μια πρώτη εικόνα, την οποία θα έχουμε την ευκαιρία να εμπεδώσουμε καλύτερα, μόλις πάρουμε το αυτοκίνητο στα χέρια μας για περισσότερες ημέρες. Πολύ ικανοποιητικές κρίνονται και οι επιδόσεις με την επιτάχυνση 0 - 100 χλμ./ώρα να έρχεται μέσα σε 8,3 δευτερόλεπτα και την ανώτατη ταχύτητα να αγγίζει τα 212 χλμ./ώρα. Όλα αυτά γίνονται σε αγαστή συνεργασία με το άψογο αυτόματο κιβώτιο και χωρίς δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής σχέσεων μέσω paddles, ενώ η μέση κατανάλωση περιορίζεται χάρη στη χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίες 48 Volt στα 6,1 έως 6,5 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα και σύμφωνα με τις τυποποιημένες μετρήσεις WLTP.
Κινητήρες, τιμές
Οι πιστοί των θερμικών κινητήρων μπορούν επίσης να επιλέξουν μεταξύ άλλων δύο βενζινοκίνητων εκδόσεων με δίλιτρα μοτέρ, δηλαδή της τετρακίνητης S ALL4 με 218 ίππους και της σκληροπυρηνικής JWC με 301 άλογα. Υπάρχει πρόβλεψη και για τους οπαδούς της ντιζελοκίνησης με την έκδοση 1,5 λίτρων και 163 ίππους, ενώ από τον Μάιο αναμένονται στη χώρα μας οι δύο αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδοχές του νέου Countryman, που θα είναι η Ε με 204 ίππους και η τετρακίνητη SE ALL4 με 313 ίππους.
Όπως γράψαμε και στην αρχή, οι τιμές ξεκινούν από 34.500 ευρώ για το MINI Countryman C με 170 ίππους και συνεχίζονται με 44.600 ευρώ για το τετρακίνητο S ALL4 των 218 αλόγων. Τα ντίζελ ξεκινούν από 39.900 ευρώ, το εκρηκτικό JCW All4 από 57.750 ευρώ και τα ηλεκτροκίνητα Ε και SE ALL4 κοστίζουν αντίστοιχα 43.950 ευρώ και 49.950 ευρώ, μείον την κρατική επιδότηση των 8.000 ευρώ στο πλαίσιο του προγράμματος ‘’Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ’’.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.