Οι στατιστικές των πωλήσεων αυτοκινήτων περιλαμβάνουν συνήθως το σύνολο των ταξινομήσεων ανεξαρτήτως χρήσης των οχημάτων. Η τελική κατάταξη αποτελεί σε αυτές τις περιπτώσεις το άθροισμα των λιανικών πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων σε ιδιώτες και των αυτοκινήτων εταιρικής χρήσης για επαγγελματίες, επιχειρήσεις και τους στόλους ενοικίασης οχημάτων. Αν αναλύσουμε επιμέρους τις πωλήσεις, τότε καταλήγουμε σε ενδιαφέροντα συμπεράσματα.
Στο σημερινό ρεπορτάζ εστιάζουμε στις λιανικές πωλήσεις αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με βάση τα στοιχεία του 2023 της εταιρείας συμβούλων JATO Dynamics σε 24 ευρωπαϊκές χώρες. Εδώ λοιπόν έχουμε μια σημαντική ανατροπή, καθώς καταλαμβάνει την πρώτη θέση το Dacia Sandero και όχι το Tesla Model Y, που βρίσκεται στην κορυφή των συνολικών ταξινομήσεων ανεξαρτήτως τρόπου κτήσης και χρήσης του οχήματος.
Η έκδοση Stepway του Dacia Sandero.
Το δημοφιλές supermini της θυγατρικής μάρκας του ομίλου Renault προτίμησαν πέρυσι ως καινούργιο Ι.Χ. 187.210 Ευρωπαίοι ιδιώτες, δηλαδή οι λιανικές του πωλήσεις αναλογούν στο 85% των συνολικών ταξινομήσεων του Dacia Sandero στην Ευρώπη. Οι τελευταίες ανήλθαν σε 221.302 πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των λιανικών και των εταιρικών.
Δεύτερο στη σχετική λίστα με τις πανευρωπαϊκές λιανικές πωλήσεις αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης το 2023 ήταν το Tesla Model Y με 125.389 ταξινομήσεις, δηλαδή το 51% των συνολικών ταξινομήσεων καινούργιων Tesla, ενώ την τριάδα συμπλήρωσε το Toyota Yaris Cross με 111.828 πωλήσεις και 67% στο σύνολο. Αξιοσημείωτο είναι το πλασάρισμα άλλου ενός μοντέλου της Dacia στην τέταρτη θέση της σχετικής λίστας. Πρόκειται για το SUV Dacia Duster, που εμφάνισε πέρυσι 109.584 ταξινομήσεις για λογαριασμό ιδιωτών και οι οποίες αναλογούν σε 78% επί των συνολικών του πωλήσεων.
Δεύτερο στις λιανικές πωλήσεις ήταν το Tesla Model Y.
Πρόκειται για μια θετικότατη εξέλιξη για τη Dacia, επειδή οι λιανικές πωλήσεις προς τους ιδιώτες αφήνουν περισσότερα περιθώρια κέρδους στις εταιρείες αυτοκινήτου σε σχέση με τις εταιρικές, όπου οι μεγάλες επιχειρήσεις απαιτούν -και πετυχαίνουν λόγω των μαζικών παραγγελιών τους- μεγάλες εκπτώσεις στις τιμές καταλόγου των αυτοκινητοκατασκευαστών.
To Toyota Yaris Cross συμπλήρωσε την τριάδα.
Ο θρίαμβος του Dacia Sandero σε μια ήπειρο υψηλού βιοτικού επιπέδου, όπως η Ευρώπη, στέλνει όμως και ένα άλλο ξεκάθαρο μήνυμα. Συγκεκριμένα, αποκαλύπτει τη δυσκολία πολλών Ευρωπαίων καταναλωτών να αποκτήσουν ένα καινούργιο Ι.Χ., καθώς οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί δραστικά και τα εισοδήματα παραμένουν καθηλωμένα ή μειώνονται, επειδή τα ροκανίζει ο υψηλός πληθωρισμός.
Έτσι στρέφονται πλέον ακόμη και οι ‘’καλομαθημένοι’’ Ευρωπαίοι σε μοντέλα όπως το Dacia Sandero με προσιτές τιμές πώλησης και ικανοποιητικές προδιαγραφές, που καλύπτουν τις ανάγκες του μέσου πολίτη για ένα πρακτικό και αξιόπιστο μεταφορικό μέσο με λογικό κόστος κτήσης και χρήσης.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.