Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πουλάνε με ζημιά χιλιάδων ευρώ κάθε ηλεκτρικό μοντέλο τους και παρόλα αυτά, τα περισσότερα οχήματα τέτοιας τεχνολογίας δεν ικανοποιούν απόλυτα τους αγοραστές τους. Αυτά είναι δύο σημαντικά συμπεράσματα μιας έρευνας της αμερικανικής εταιρείας οικονομικών συμβούλων Boston Consulting Group (BCG), που πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τη BCG, οι περισσότεροι αυτοκινητοκατασκευαστές χάνουν με κάθε πώληση μετά φόρων ενός ηλεκτρικού οχήματος μέσης τιμής 50.000 δολαρίων (περίπου 46.000 ευρώ) γύρω στις 6.000 δολάρια (σχεδόν 5.500 ευρώ).
Κορυφαίο στέλεχος της BCG δήλωσε στην αυτοκινητιστική διαδικτυακή πύλη Automotive News, ότι οι κατασκευαστές θα πρέπει να αλλάξουν κάποια πράγματα, εφόσον συνεχίζουν να πωλούν με ζημιά ακόμη και τα ηλεκτρικά μοντέλα νέας γενιάς. Αναρωτήθηκε ωστόσο, αν έχουν το θάρρος να συνεχίσουν να επενδύουν, μέχρι να φτάσουν τον κρίσιμο όγκο πωλήσεων και την αποδοτικότητα, με τα οποία θα μπορούσαν να περάσουν στην πραγματική κερδοφορία.
Λάθος προβλέψεις
Πολλές βιομηχανίες αυτοκινήτου υπολόγιζαν για το 2023 μια αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων τους στις ΗΠΑ σε ποσοστό 70% σε σχέση με το 2022, ωστόσο η άνοδος ήταν ‘’μόνο’’ της τάξης του 50% και αυτό προκάλεσε μεγάλη ανησυχία στον κλάδο. Περίπου το μισό ποσό των 6.000 δολαρίων που είναι η μέση ζημιά ανά ηλεκτρικό όχημα, μπορεί να καλυφθεί με την εφαρμογή αποδοτικότερων τεχνολογιών, κυρίως στους τομείς της μπαταρίας, του ηλεκτροκινητήρα και των λογισμικών. Ωστόσο παραμένει ένα κενό ύψους περίπου 3.000 δολαρίων, που πρέπει να καλυφθεί με άλλους τρόπους.
To Hyundai Ioniq 6 καλύπτει τους Αμερικανούς.
Στην έρευνα συμμετείχαν 3.000 Αμερικανοί καταναλωτές, το 40% των οποίων δήλωσε την πρόθεση να είναι το επόμενο αυτοκίνητο τους ηλεκτρικό, εφόσον πληρούνται όμως συγκεκριμένοι όροι, που τους καλύπτει αυτή τη στιγμή μόνο το μοντέλο Hyundai Ioniq 6. Οι ερωτηθέντες ζήτησαν να κοστίζει το επόμενο ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο έως 50.000 δολάρια, να φορτίζεται εντός 20 λεπτών και να προσφέρει περίπου 560 χιλιόμετρα αυτονομία. Το κορεατικό Hyundai Ioniq 6 αποτελεί το μοναδικό ηλεκτρικό μοντέλο στην αμερικανική αγορά, που καλύπτει και τα τρία κριτήρια, ενώ το ακολουθεί με μικρή διαφορά το Tesla Model 3. Πάντως η επιτυχία της Tesla σε παγκόσμιο επίπεδο, όπου το Model Y ήταν το 2023 το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις, αποδεικνύει ότι η εταιρεία του Έλον Μασκ ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των αγοραστών.
Τεράστιο κόστος εξέλιξης
Είναι γεγονός, ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση απαιτεί τεράστια κονδύλια εξέλιξης, τα οποία επιβαρύνουν σημαντικά την τελική κερδοφορία των αυτοκινητοβιομηχανιών. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της αμερικανικής Ford, η οποία κατέγραψε ζημιές ύψους δεκάδων χιλιάδων δολαρίων με κάθε πώληση ηλεκτρικού αυτοκινήτου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Φαίνεται πάντως, ότι ορισμένοι κατασκευαστές έχουν βρει τον τρόπο να αυξάνουν σημαντικά τις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων και να εμφανίζουν ταυτόχρονα κερδοφορία. Η ΒΜW αποτελεί μια τέτοια χαρακτηριστική περίπτωση, αφού σύμφωνα με επίσημα στοιχεία αύξησε το τρίτο τρίμηνο του 2023 τη λειτουργική κερδοφορία της, αν και μεγάλωσε ταυτόχρονα το μερίδιο των ηλεκτρικών της μοντέλων στο σύνολο των πωλήσεων της.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.