Η Volvo τήρησε την περυσινή εξαγγελία της, ότι θα σταματούσε οριστικά στις αρχές του 2024 την παραγωγή πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων.
Το τελευταίο μοντέλο των Σουηδών με κινητήρα ντίζελ, που εγκατέλειψε πριν λίγες ημέρες το εργοστάσιο της Volvo στην πόλη Τορσλάντα ήταν ένα επιβλητικό SUV XC90 μπλε χρώματος.
Ωστόσο το όχημα με το οποίο έπεσαν οι τίτλοι τέλους για τα πετρελαιοκίνητα Volvo, δεν προοριζόταν για κάποιον πελάτη, αλλά κατέληξε στο επίσημο μουσείο της σκανδιναβικής μάρκας, που φημίζεται για τα υψηλά στάνταρ ασφαλείας των αυτοκινήτων της.
*Το ιστορικό SUV θα εκτίθεται στο Μουσείο της Volvo
Η Volvo ανήκει πλέον στον κινέζικο όμιλο της Geely και άρχισε να τηρεί στοιχεία πωλήσεων των πετρελαιοκίνητων μοντέλων της από το 1991, δηλαδή με αρκετά χρόνια καθυστέρηση. Από τότε έως σήμερα έχει ξεπεράσει η παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων Volvo με κινητήρες ντίζελ τα εννέα εκατομμύρια οχήματα, όμως ο πραγματικός αριθμός είναι πολύ μεγαλύτερος, καθώς τα πρώτα σουηδικά μοντέλα τέτοιας τεχνολογίας ξεκίνησαν να κατασκευάζονται ήδη το 1979, οπότε υπάρχει ένα κενό 12 ετών έως το 1991. Όπως προαναφέραμε το τελευταίο πετρελαιοκίνητο Ι.Χ. της Volvo εκτίθεται ήδη στο μουσείο της στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας.
*H Volvo έχει 45 χρόνια ιστορία με τους κινητήρες πετρελαίου
Η ιστορία του ντίζελ ξεκίνησε στη Volvo το 1979 με το μοντέλο 244 GL D6, του οποίου ωστόσο ο εξακύλινδρος ατμοσφαιρικός πετρελαιοκινητήρας προερχόταν από τον όμιλο Volkswagen και τον χρησιμοποιούσε εκτός από τη VW και η θυγατρική της Audi. Το συγκεκριμένο μοτέρ απέδιδε 82 ίππους και αργότερα τοποθετήθηκε -μεταξύ άλλων- και στο Volvo 740.
*Το ντιζελοκίνητο Volvo 244 GL D6 του 1979
Ο πρώτος πετρελαιοκινητήρας made by Volvo λανσαρίστηκε το 2001 και ήταν ένα πεντακύλινδρο μοτέρ, που εξελίχθηκε υπό την εποπτεία της Ford, στην οποία ανήκε τότε η σουηδική μάρκα. Το 2017 ανακοίνωσε η Volvo, ότι σταματά την εξέλιξη ντιζελοκινητήρων για τα επιβατικά της μοντέλα, ενώ το επόμενο βήμα θα είναι η οριστική διακοπή παραγωγής θερμικών κινητήρων. Αυτό αναμένεται να γίνεται σχετικά σύντομα, καθώς στόχος της Volvo είναι να παράγει το αργότερο από τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας και μετά μόνο αμιγώς ηλεκτροκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα.
Η ζήτηση για πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. μειώνεται στην Ευρώπη χρόνο με τον χρόνο, ιδιαίτερα μετά το σκάνδαλο Dieselgate του ομίλου Volkswagen και τη θέσπιση πολύ αυστηρών αντιρρυπαντικών προδιαγραφών, που κάνουν τα μοντέλα ντίζελ ακριβά και ασύμφορα για τις εταιρείες αυτοκινήτου. Το 2022 κατείχαν τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. στην Ευρώπη ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 16,4%, ενώ το 2023 συρρικνώθηκε στο 13,6%, όταν τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα κατέκτησαν το 14,6% των ταξινομήσεων και άλλο ένα ποσοστό 7,7% κατευθύνθηκε στα επαναφορτιζόμενα Plug-in υβριδικά οχήματα. Το ποσοστό των βενζινοκίνητων Ι.Χ. ανήλθε πέρυσι σε 35,3%, ενώ τα απλά υβριδικά οχήματα κατέκτησαν ένα μερίδιο της τάξης του 25,8%.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.