Μέχρι το 2011 αποτελούσαν τα ντιζελοκίνητο Ι.Χ. ουσιαστικά απαγορευμένο καρπό για τον μέσο Έλληνα, καθώς απαγορευόταν να κυκλοφορήσουν στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Μετά την άρση της συγκεκριμένης απαγόρευσης βιώσαμε ακριβώς το αντίθετο, καθώς οι αγοραστές έπεσαν με τα μούτρα στα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα λόγω της εξαιρετικά οικονομικής τους κατανάλωσης, της χαμηλότερης τιμής του συγκεκριμένου καυσίμου σε σχέση με τη βενζίνη και φυσικά της μακροβιότητας των κινητήρων ντίζελ σε βάθος χρόνου.
Η αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε με το περιβόητο σκάνδαλο Dieselgate, που 'μουτζούρωσε' την εικόνα του πετρελαίου κίνησης και οδήγησε την Ε.Ε. στην πολιτική απόφαση της προώθησης της ηλεκτροκίνησης με παράλληλη αυστηροποίηση των αντιρρυπαντικών προδιαγραφών σε βαθμό, που έκανε ασύμφορη την εξέλιξη ντιζελοκινητήρων νέας γενιάς, ειδικότερα στις μικρότερες κατηγορίες.
Ωστόσο, το ντίζελ εξακολουθεί να έχει πιστούς οπαδούς, κυρίως μεταξύ όσων διανύουν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα κάθε χρόνο, οπότε συμφέρει σε κάθε περίπτωση απέναντι στη βενζίνη και πολύ περισσότερο απέναντι στα αμιγώς ηλεκτρικά και Plug - in υβριδικά μοντέλα με τις σαφώς ακριβότερες τιμές κτήσης και το υψηλότερο κόστος χρήσης. Ας δούμε λοιπόν τρεις τέτοιες ενδιαφέρουσες προτάσεις της ελληνικής αγοράς, οι οποίες καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος κατηγοριών και τιμών.
Citroen C3 Aircross
Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα ντιζελοκίνητα SUV της δημοφιλούς κατηγορίας B - Segment. Η ντιζελοκίνητη έκδοση των 1,5 λίτρων αποδίδει 100 ίππους, απαιτεί μεταξύ 4,5 και 6 λίτρων καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και προσφέρει γαλλική άνεση χάρη στις μαλακές αναρτήσεις της και τα εξαιρετικά καθίσματα τύπου Advanced Comfort για τον οδηγό και τον συνοδηγό.
Στα συν του γαλλικού SUV περιλαμβάνονται η απόσταση των σχεδόν 18 εκατοστών από το έδαφος, τα κυλιόμενα πίσω καθίσματα και ο μεγάλος χώρος αποσκευών με όγκο μεταξύ 410 και 520 λίτρων. Λογική και η τιμή αγοράς, που ξεκινά από 25.100 ευρώ για την αρκετά πλούσια εξοπλισμένη έκδοση 1,5 Blue HDi 100 S&S YOU!
Ford Focus Αctive
Το compact μοντέλο της Ford ανήκει στα διαχρονικά best seller της ελληνικής -και όχι μόνον- αγοράς και εφοδιάζεται στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή του με τον γνωστό κινητήρα 1,5 EcoBlue με 115 ίππους και σε συνδυασμό με αυτόματο σασμάν και το Crossover αμάξωμα Active.
H κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις στα 5,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ στα δυνατά όπλα του Ford Focus Active περιλαμβάνονται τα οκτώ χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και το προηγμένο σύστημα πολυμέσων SYNC4 με μεγάλη οθόνη 13,2 ιντσών. Η τιμή του συγκεκριμένου μοντέλου ξεκινά από 32.466 ευρώ και κρίνεται μάλλον αλμυρούτσικη, ωστόσο αφορά ένα αυτοκίνητο με τα lifestyle χαρακτηριστικά ενός crossover, την άνεση και την κορυφαία οδηγική αίσθηση μιας μπερλίνας και την κατανάλωση ενός μινι.
Ηyundai Tucson
To ‘’Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς’’ για το 2023 διατίθεται σε μια μεγάλη γκάμα εκδόσεων, μεταξύ των οποίων και μια ντιζελοκίνητη με μοτέρ 1,6 λίτρων και 136 ίππους, που συνδυάζεται με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα σε ρόλο γεννήτριας, που αποδίδει μεταξύ 4 και 12 kW. Χάρη στην ήπια υβριδική τεχνολογία του, απαιτεί το πετρελαιοκίνητο Hyundai Tucson μόλις 5,5 λίτρα καυσίμου κατά μέσο όρο σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις.
Το οικογενειακό SUV ξεχωρίζει για τον εντυπωσιακό σχεδιασμό του, τον υψηλού επιπέδου εξοπλισμό του, την ευρυχωρία του και την ασφαλή συμπεριφορά του στο δρόμο, προσφέρεται με πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και οι τιμές εκκίνησης της πετρελαιοκίνητης έκδοσης ξεκινούν από 35.090 ευρώ.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.