Δεν υπάρχει ημέρα χωρίς ειδήσεις σχετικά με τις κινέζικες μάρκες αυτοκινήτων, που δραστηριοποιούνται ήδη ή ετοιμάζονται να κάνουν απόβαση στην Ευρώπη. Με βάση το πλήθος τέτοιων ειδήσεων, θα πίστευε κανένας ότι οι δρόμοι της ηπείρου μας κατακλύζονται πλέον από οχήματα κινέζικων εταιρειών, όμως η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική. Γιατί ναι μεν μεγαλώνει εκθετικά ο αριθμός των κινέζικων αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη, όμως οι πωλήσεις τους παραμένουν -προς το παρόν;- σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, άρα οι συγκεκριμένες εταιρείες ποντάρουν ξεκάθαρα σε μια ανατροπή του σκηνικού στο μέλλον.
To MG ZS.
Τα πρόσφατα στοιχεία της εταιρείας Jato Dynamics, που ειδικεύεται στη συλλογή δεδομένων σχετικά με την αυτοκινητοβιομηχανία και αφορούν το πρώτο δίμηνο του 2024 για όλες τις χώρες της ΕΕ συν τις Νορβηγία, Ελβετία και Μεγάλη Βρετανία, μιλούν από μόνα τους. Να σημειώσουμε, ότι η Jato Dynamics συγκέντρωσε τις πανευρωπαΪκές ταξινομήσεις όλων των καινούργιων Ι.Χ., που προέρχονταν μόνο από αμιγώς κινέζικες μάρκες και όχι από εταιρείες δυτικής προέλευσης, οι οποίες απλά κατασκευάζουν αυτοκίνητα στην Κίνα.
Δεύτερο σε πωλήσεις το MG4.
Η πάλαι ποτέ βρετανική και νυν κινέζικη MG κυριαρχεί απόλυτα, καθώς καταλαμβάνει στο Top 10 των ευρωπαϊκών πωλήσεων τις πέντε από τις δεκα θέσεις, μεταξύ των οποίων και τις τρεις πρώτες. Κινέζος αυτοκράτορας των ευρωπαϊκών πωλήσεων το δίμηνο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου 2024 ήταν το compact SUV MG ZS με 14.084 ταξινομήσεις. Το μήκους 4,32 μέτρων κινέζικο μοντέλο διατίθεται με βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων και 106 ίππους και με ηλεκτροκινητήρες 156 ή 177 ίππων με μέγιστη αυτονομία έως 440 χιλιομέτρων.
Στην τρίτη θέση το MG HS.
Στη δεύτερη θέση συναντούμε το MG4 με 8.805 ταξινομήσεις. Η πεντάθυρη μπερλίνα έχει 4,28 μέτρα μήκος, είναι ηλεκτροκίνητη και αποδίδει από 170 έως 435 ίππους, ενώ η αυτονομία της κυμαίνεται μεταξύ 350 και 520 χιλιομέτρων.
Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε το οικογενειακό SUV MG HS με 7.795 πωλήσεις κατά το πρώτο δίμηνο της τρέχουσας χρονιάς. Πρόκειται για ένα μοντέλο μήκους 4,61 μέτρων και βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με 162 άλογα ή σε Plug - in υβριδική έκδοση 258 ίππων με ηλεκτρική αυτονομία 52 χιλιομέτρων.
Το BYD Atto 3.
Τέταρτο, αλλά με σημαντική διαφορά από το τρίτο, πλασαρίστηκε με 2.132 ταξινομήσεις το BYD Atto 3. Η BYD έφτασε πρόσφατα και στην Ελλάδα, ενώ το Atto 3 είναι ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο μήκους 4,45 μέτρων με 204 ίππους ισχύ και έως 420 χιλιόμετρα αυτονομία.
Τη δεκάδα συμπλήρωσαν τα εξής 6 κινέζικα μοντέλα:
5. ΒΥD Seal, 1.082 πωλήσεις
6. MG5, 1.029 πωλήσεις
7. BYD Dolphin, 987 πωλήσεις
8, Xpeng G9, 530 πωλήσεις
9. MG Marvel R, 362 πωλήσεις
10. GWM Ora 03, 320 πωλήσεις.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.