Ένας γαλλικός θρύλος των τεσσάρων τροχών έγινε εφέτος 90 ετών. Πρόκειται για το Citroen Traction Avant, το οποίο κατασκευαζόταν από το 1934 έως το 1957 και έγινε συνώνυμο της εμπροσθοκίνησης, αν και υπήρξαν και πριν από αυτό μοντέλα από τις ΗΠΑ και τη Γερμανία με μετάδοση κίνησης στους μπροστινούς τροχούς.
Ωστόσο, το αυτοκίνητο που εξελίχθηκε κάτω από την επίβλεψη του ίδιου του ιδρυτή της γαλλικής μάρκας, Αντρέ Σιτροέν, ήταν το πρώτο μαζικό μοντέλο παραγωγής τέτοιας τεχνολογίας.
Η εξέλιξη του πρωτοποριακού μοντέλου ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1930 με πρωτοστάτες τον μηχανικό Αντρέ Λεφέμπρ και τον σχεδιαστή Φλαμίνιο Μπερτόνι, που δημιούργησαν ένα όχημα με σοφιστικέ σχήμα, με καμπίνα ενός όγκου και εξαιρετική κατανομή βάρους, φαρδύ μετατρόχιο και μακρύ μεταξόνιο, ενώ τοποθέτησαν το σασμάν μπροστά από τον κινητήρα και τον μπροστινό άξονα.
Όλα αυτά συνιστούσαν μια επαναστατική προσέγγιση για τα δεδομένα της εποχής, όμως θα πρέπει επίσης να προσθέσουμε ότι το Citroen Traction Avant φημιζόταν εκτός των άλλων και για την καταπληκτική αίσθηση και άνεση οδήγησης στο δρόμο, καθώς φιλτράριζε άριστα τους κραδασμούς από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.
Το χαρισματικό μοντέλο έγραψε ωστόσο ιστορία και για μια σειρά άλλων καινοτομιών, όπως ήταν η ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς και τα υδραυλικά φρένα, που το ανέδειξαν σε υπόδειγμα ασφάλειας σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές του.
Δεν είναι λοιπόν διόλου τυχαίες οι διθυραμβικές κριτικές των δημοσιογράφων, που είχαν το προνόμιο να το οδηγήσουν και διαπίστωσαν από πρώτο χέρι τις μοναδικές του δυνατότητες.
Το λανσάρισμα του Citroen Traction Avant έγινε το 1934 με κινητήρα 32 ίππων και σασμάν τριών σχέσεων, ενώ το αυτοκίνητο έκαιγε κατά μέσο όρο 9 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρο και διαφημίστηκε ως «γητευτής των φυγόκεντρων δυνάμεων».
Λίγο αργότερα άρχισε να εφοδιάζεται με δυνατότερα μοτέρ, από τα οποία ξεχώρισε εκείνο της έκδοσης 11 CV με 1,9 λίτρα χωρητικότητα και 56 άλογα ισχύ. Οι Γάλλοι εξέλιξαν εκτός από την κλασική λιμουζίνα και άλλους τύπους αμαξωμάτων, όπως Cabriolet, Commerciale για επαγγελματική χρήση, Faux Cabriolet (Coupe), Familiale για μεγαλύτερη ευρυχωρία, κλπ., των οποίων τα μήκη κυμαίνονταν μεταξύ 4,45 και σχεδόν 5 μέτρων.
Κορυφαίες εκδοχές του Citroen Traction Avant υπήρξαν το μοντέλο υψηλού τουρισμού 15 - Six με εξακύλινδρο κινητήρα 2,9 λίτρων και 78 ίππους και το 15 - Six H, που λανσαρίστηκε το 1954, διέθετε υδροπνευματικό πίσω άξονα και ήταν ο προπομπός της θρυλικής DS!
Το πρωτοποριακό μοντέλο πέρασε στην ιστορία ως «Η Λιμουζίνα των Γκάνγκστερ» λόγω της καταπληκτικής του πρόσφυσης και της ευελιξίας του, που του καθιστούσαν ιδανικό όχημα διαφυγής για ληστές και κακοποιούς απέναντι στα περιπολικά της αστυνομίας.
Η παραγωγή του Citroen Traction Avant ολοκληρώθηκε το 1957 και ενώ είχαν πουληθεί συνολικά 758.948 τέτοια αυτοκίνητα!
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.