To MINI Cooper μπήκε στη ζωή μας εδώ και πάνω από 6 δεκαετίες και θεωρείται δικαιολογημένα ο προπάτορας των σύγχρονων μικρών αυτοκινήτων με κύρια χαρακτηριστικά την ευελιξία, τις περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις και την εξαιρετική εκμετάλλευση κάθε εκατοστού. Τα σύγχρονα MINI έχουν φυσικά μεγαλώσει σε σχέση με το παρελθόν, έχουν δημιουργήσει πλέον μια πολυμελή οικογένεια από διαφορετικές εκδόσεις (τρίθυρη, πεντάθυρο, σπορ, Countryman, Cabrio, κλπ.) και φυσικά ακολουθούν τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες προσφέροντας και αμιγώς ηλεκτροκίνητες επιλογές.
Η ΜΙΝΙ ανήκει στον όμιλο BMW, ωστόσο τα αυτοκίνητα της εξακολουθούν να κατασκευάζονται στη Μεγάλη Βρετανία και διατηρούν εν πολλοίς τα βασικά χαρακτηριστικά του αυθεντικού πρώτου μοντέλου, που είχε σχεδιάσει -σύμφωνα με τον αστικό μύθο- ο ελληνικής καταγωγής σερ Άλεκ Ισιγώνης πάνω σε μια χαρτοπετσέτα.
Όλα αυτά ισχύουν και για το ΜΙΝΙ πέμπτης γενιάς, που έφτασε και στην Ελλάδα και φέρει την ονομασία Cooper ανεξαρτήτως έκδοσης και τύπου κινητήριου συνόλου. Οι τιμές του βενζινοκίνητου μοντέλου ξεκινούν από 25.500 ευρώ στη βασική έκδοση Cooper S με τρικύλινδρο μοτέρ με 156 ίππους (0 - 100 χλμ./ώρα σε 7,7’’) και από 30.780 ευρώ στη δίλιτρη Cooper S με 204 άλογα (0 - 100 χλμ./ώρα σε 6,6’’).
Τα ηλεκτροκίνητα ΜΙΝΙ Cooper E και Cooper SE ξεκινούν αντίστοιχα από 33.450 και 37.450 ευρώ, που μειώνονται ωστόσο σε 25.350 και 28.450 ευρώ χάρη στη γενναία επιδότηση του νέου προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Στην πρώτη περίπτωση αποδίδει το ηλεκτρικό μοτέρ 184 ίππους, προβλέπεται μπαταρία χωρητικότητας 40,7 kWh και φτάνει η αυτονομία έως τα 305 χιλιόμετρα, ενώ το Cooper SE εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων και μεγαλύτερη μπαταρία 54,2 kWh, χάρη στην οποία αυξάνεται η αυτονομία έως τα 402 χιλιόμετρα.
Οι σχεδιαστικές διαφορές μεταξύ των βενζινοκίνητων και των ηλεκτροκίνητων ΜΙΝΙ πέμπτης γενιάς είναι απειροελάχιστες και περιορίζονται κυρίως στις χειρολαβές των θυρών και στη διαφορετικού τύπου κεραία οροφής. Κατά τα άλλα, το νέο ΜΙΝΙ Cooper διακρίνεται για τις απέριττες και μοντέρνες γραμμές του και η μάσκα του σε κερδίζει με τους στρογγυλούς προβολείς και το οκταγωνικό πλαίσιο που περιβάλλει τις γρίλιες. Τη διαφορά σε σχέση με το προηγούμενο ΜΙΝΙ κάνουν τα πίσω φώτα, τα οποία διαθέτουν πλέον τριγωνικό σχήμα.
Στο εσωτερικό κυριαρχεί επίσης μια μίνιμαλ λογική με κυρίαρχο στοιχείο τη μεγάλη κυκλική οθόνη στο κέντρο του κυρτού ταμπλό, η οποία είναι τεχνολογίας OLED και έχει 24 εκατοστά διάμετρο. Η οικολογική διάσταση του νέου ΜΙΝΙ αποτυπώνεται στη χρήση ποιοτικών υλικών προερχόμενων κατά κύριο λόγο από ανακύκλωση και στις υφασμάτινες επενδύσεις του κόκπιτ, ενώ να σημειώσουμε ότι έχει μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των διακοπτών, αφού ο έλεγχος και η ρύθμιση πολλών λειτουργιών γίνεται πλέον μέσω του συστήματος ΜΙΝΙ Operating System 9.
Αριστερά το μπλε ηλεκτρικό MNII Cooper και δεξιά το βενζινοκίνητο σε πράσινο χρώμα.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.