Όσο ακριβαίνουν τα καινούργια αυτοκίνητα, τόσο ανεβαίνουν και οι τιμές των μεταχειρισμένων. Πρόκειται για έναν διαχρονικό κανόνα της αγοράς, ωστόσο υπάρχουν πάντα οι δυνατότητες να βρούμε ένα μοντέλο από δεύτερο χέρι σε συμφέρουσες τιμές, χωρίς μάλιστα να κάνουμε οδυνηρούς συμβιβασμούς.
Αν ψάχνουμε για ένα οικογενειακό μοντέλο και όχι για ένα μίνι σε πραγματικά ανταγωνιστική τιμή, τότε έχουμε το μεγαλύτερο όφελος με οχήματα, τα οποία πολλοί ενδιαφερόμενοι τα απορρίπτουν για λάθος λόγους, όπως είναι για παράδειγμα τα πολλά χιλιόμετρα.
Η αλήθεια είναι όμως, ότι η απαξίωση στα μεγαλύτερα αυτοκίνητα είναι υψηλότερη σε σχέση με τα μικρότερα, άρα μπορούμε να βρούμε μια μεταχειρισμένη μπερλίνα επταετίας ή οκταετίας στα ίδια χρήματα με compact και supermini μοντέλα. Δηλαδή με τα ίδια χρήματα, αγοράζουμε περισσότερο αυτοκίνητο. Η αναβάθμιση δεν αφορά μόνο στους χώρους, αλλά και στην ποιότητα κατασκευής, όπως επίσης και σε επίπεδο εξοπλισμού ασφάλειας και άνεσης, όπου οι διαφορές είναι συχνά εντυπωσιακές σε σύγκριση με τα μικρότερα και φθηνότερα μοντέλα.
Ψυχολογικό όριο τα 100.000 χλμ.
Πολύ συχνά δεν μπαίνουμε καν στη διαδικασία επιλογής τέτοιων μεταχειρισμένων μοντέλων, επειδή έχουν διανύσει πάνω από 100.000 χιλιόμετρα, που αποτελούν ψυχολογικό όριο για τους αγοραστές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Πρόκειται ωστόσο για μια προσέγγιση, που είναι λανθασμένη σε πολλές περιπτώσεις, αφού τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα ‘’γράφουν’’ τα περισσότερα χιλιόμετρα εκτός πόλης. Είναι λοιπόν προτιμότερα τα 150.000 ή 170.000 χιλιόμετρα σε ανοιχτούς δρόμους και σε χαλαρούς ρυθμούς, παρά π.χ. τα 90.000 χιλιόμετρα σχεδόν αποκλειστικά στην πόλη, όπου η φθορά των μηχανικών μερών και συνολικότερα του οχήματος είναι πολύ μεγαλύτερη.
Κάτι άλλο που δεν λαμβάνουμε υπόψη μας, είναι ότι οι ποιοτικές προδιαγραφές των ακριβότερων και μεγαλύτερων αυτοκινήτων είναι συνήθως υψηλότερες από τις αντίστοιχες των φθηνότερων και μικρότερων, γι αυτό και αντέχουν περισσότερο στο χρόνο. Επίσης, ο ευκατάστατος ιδιοκτήτης ενός ακριβού αυτοκινήτου είναι σε θέση να το συντηρήσει σωστά και να μην αμελήσει τα σέρβις του λόγω οικονομικής στενότητας.
Για να αποκτήσουμε όμως ένα τέτοιο κελεπούρι, πρέπει να πληρούνται δύο προϋποθέσεις. Η πρώτη αφορά την ύπαρξη ενός πλήρους βιβλίου σέρβις και του ιστορικού του αυτοκινήτου με ενδεχόμενες επισκευές. Η δεύτερη αφορά στον εξονυχιστικό έλεγχο του μεταχειρισμένου οχήματος από αξιόπιστο συνεργείο ή ακόμη και στα ΚΤΕΟ, που προσφέρουν τέτοιες υπηρεσίες. Πρόκειται για δύο απαραίτητες ενέργειες, ανεξαρτήτως κατηγορίας και τιμής του μεταχειρισμένου Ι.Χ., όμως στην περίπτωση των μεγαλύτερων μοντέλων με πολλά χιλιόμετρα αποτελούν πραγματικά κόκκινη γραμμή.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.