Τον Σεπτέμβριο του 1921 παρουσιάστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου του Βερολίνου ένα μοντέλο με αεροδυναμικό αμάξωμα σε σχήμα σταγόνας νερού. Εμπνευστής του Tropfenwagen ήταν ο Γερμανός Έντμουντ Ρούμπλερ, ενώ το καινοτόμο μοντέλο κατασκευαζόταν έως τα τέλη του 1925 και τα λίγα οχήματα που έχουν διασωθεί μέχρι σήμερα κοσμούν κυρίως αίθουσες μουσείων. Η αξιοποίηση της φύσης ως πρότυπο για τον σχεδιασμό και την εξέλιξη των αυτοκινήτων έχει φυσικά μία λογική, αφού το αυτοκίνητο μετρά μόλις ενάμιση αιώνα ζωής, ενώ η εξέλιξη της χλωρίδας και της πανίδας στη γη διαρκεί εκατομμύρια χρόνια
*To Bionic Car της Mercedes
Οι εταιρείες αυτοκινήτων έχουν κατανοήσει, ότι μπορούν να αντλήσουν πολλές ιδέες από το ζωικό και το φυτικό βασίλειο. Το βιονικό αυτοκίνητο βρίσκεται λοιπόν στο επίκεντρο των εξελίξεων, αφού οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιγράφουν σχήματα ψαριών ή πιγκουίνων για χαμηλότερη κατανάλωση και μεγαλύτερη αυτονομία των μελλοντικών οχημάτων τους ή εμπνέονται από τη σκελετική δομή ζώων για τη στοχευμένη ενίσχυση των αμαξωμάτων τους. Το πρωτότυπο Bionic Car της Mercedes, που παρουσιάστηκε το 2005, είχε ως πρότυπο ένα τροπικό ψάρι με έμφαση στο υδροδυναμικό του σχήμα. Επίσης η δομή του αμαξώματος του Bionic Car αντέγραφε τον σκελετό των θηλαστικών με τμήματα διαφορετικής διατομής και σχήματος, ανάλογα με το φορτίο που δέχονταν. Η ιδέα δεν προχώρησε όμως, επειδή το πρωτοποριακό μοντέλο απλά δεν βλεπόταν!
*H Porsche Mission R από ψηλά
Αντίστοιχης λογικής είναι το εντυπωσιακό πρωτότυπο Porsche Mission R, που φέρει έναν ορατό σκελετό από καρβονικά υλικά αντί κλασικού πλαισίου, που επιτρέπει αδιάκριτες ματιές στο εσωτερικό του, ιδιαίτερα από ψηλά. Η συγκεκριμένη κατασκευή ενθουσιάζει οπτικά και ταυτόχρονα ξεχωρίζει για το χαμηλό βάρος της και την υψηλή αντοχή της.
Ακόμη και τα πτερύγια του καρχαρία αντιγράφουν οι σχεδιαστές αυτοκινήτων προκειμένου να βελτιώσουν την αεροδυναμική τους, όπως συμβαίνει για παράδειγμα στην περίπτωση του νέου Subaru Crosstrek.
*To ελαστικό ΒlueEarth ES-32 της Υokohama
Τα άνθη του λωτού έχουν τη δυνατότητα να μη λερώνουν εύκολα, καθώς η επιφάνεια τους απωθεί το νερό και τη βρωμιά. Έτσι θα δούμε στο μέλλον αυτοκίνητα με βαφές, που δεν θα βρωμίζουν και θα χρειάζονται σπάνια πλύσιμο.
Ακόμη και οι κατασκευαστές ελαστικών εκμεταλλεύονται τη δουλειά που κάνει η φύση εδώ και εκατομμύρια χρόνια. Συγκεκριμένα, εξοπλίζουν τα πέλματα των προϊόντων τους με ελαστικά τριχίδια, που «βεντουζάρουν» στην άσφαλτο, κατά τα πρότυπα του γνωστού μας σαμιαμιδιού, που σκαρφαλώνει χωρίς πρόβλημα σε λείους τοίχους. Κλείνοντας θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στο ελαστικό BlueEarth ES-32 της Yokohama, που χρησιμοποιεί χυμό πορτοκαλιού για να ενισχύσει το δέσιμο των συστατικών του καουτσούκ του.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.