Όταν αναφερόμαστε στα κινέζικα αυτοκίνητα, που κυκλοφορούν στην Ευρώπη, εννοούμε κατά κύριο λόγο τα μοντέλα της MG, αφού η συγκεκριμένη μάρκα κατέχει τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις Ι.Χ. από τη Χώρα του Μεταξιού στη Γηραιά Ήπειρο.
Ανάλογη επιτυχία σημειώνει η MG και στην Ελλάδα, όπου δραστηριοποιείται από το φθινόπωρο του 2023, γι’ αυτό και επέλεξαν οι Κινέζοι να κάνουν την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου MG3 στη χώρα μας. Μαζί με τον βασιλικό, δηλαδή τους ξένους δημοσιογράφους, ποτίστηκε και η γλάστρα, καθώς είχαμε και εμείς την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση αυτού του σημαντικού μοντέλου οδηγώντας το στην υπέροχη διαδρομή της Αθηναϊκής Ριβιέρας με τελικό προορισμό το Σούνιο.
Ο χαρακτηρισμός «σημαντικό» δεν είναι τυχαίος, καθώς με το MG3 τρίτης γενιάς μπαίνει δυναμικά και με αξιώσεις η πάλαι ποτέ βρετανική και νυν κινέζικη μάρκα στη δημοφιλή κατηγορία των supermini, ενώ η έκδοση Hybrid+ που οδηγήσαμε, έχει όλες τις προϋποθέσεις να σπάσει τα κοντέρ σε πωλήσεις. Το μήκους 4.113 χιλιοστών μοντέλο βρίσκεται, όσον αφορά στις εξωτερικές του διαστάσεις, στο άνω όριο της κατηγορίας supermini και πλησιάζει αρκετά τη μικρομεσαία κατηγορία (compact). Πρόκειται για ένα αισθητικά σύγχρονο αυτοκίνητο με αεροδυναμική σιλουέτα, το οποίο θα μπορούσε να φέρει τα λογότυπα οποιουδήποτε mainstream Ευρωπαίου αυτοκινητοκατασκευαστή, ενώ να πούμε ότι κυκλοφορεί ήδη με επιτυχία εδώ και κάποιους μήνες στη Μεγάλη Βρετανία.
Μπαίνοντας στον θάλαμο επιβατών σε υποδέχεται ένα ευρύχωρο σαλόνι με καλό φινίρισμα, αλλά σκληρά πλαστικά προφανώς για εξοικονόμηση κόστους. Τη διαφορά την κάνουν πάντως το σπορ τιμόνι με τα πολυχειριστήρια και flat σχήμα στο πάνω και στο κάτω τμήμα του, το ψηφιακό κόκπιτ των 7 ιντσών και η -στανταρ- κεντρική οθόνη αφής των 10,25 ιντσών. Ακριβώς κάτω από αυτήν βρίσκονται διακόπτες - πλήκτρα για τη ρύθμιση μιας σειράς λειτουργιών και η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί τον περιστροφικό επιλογέα του αυτόματου σασμάν τριών σχέσεων, το χειριστήριο για την επιλογή μεταξύ των τριών προγραμμάτων οδήγησης Eco, Standard, Sport και τον διακόπτη του ηλεκτρικού χειρόφρενου. Οι Κινέζοι δεν έκαναν τσιγκουνιές στην ασφάλεια και την άνεση, καθώς εφοδιάζουν το MG3 Hybrid+ στάνταρ με ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, με ένα αποδοτικό σύστημα κλιματισμού και με καλοσχεδιασμένη καθίσματα, που ξεκουράζουν το σώμα φιλτράροντας τους κραδασμούς.
Ειδική αναφορά αξίζει στο υβριδικό σύστημα του κινέζικου μοντέλου, το οποίο απαρτίζεται από έναν βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων και 102 ίππων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 136 ίππων. Η συνολική συστημική ισχύς αγγίζει τους 195 ίππους και σε συνδυασμό με την αρκετά μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 1,83 kWh προκαλεί πονοκεφάλους στον ανταγωνισμό, καθώς οι επιδόσεις παραπέμπουν σε καθαρόαιμο σπορ μοντέλο και η κατανάλωση σε μικροσκοπικό μοντελάκι πόλης. Συγκεκριμένα, τα 0 - 100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 8,0 δευτερόλεπτα, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 4,4 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα περιορίζονται στα 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, οπότε δεν πληρώνει το αυτοκίνητο τέλη κυκλοφορίας.
Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας με δυνατότητα ρύθμισης σε τρεις διαφορετικές σκάλες, συμβάλλουν σε εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση βενζίνης εντός πόλης, όπου το MG3 Hybrid+ μπορεί να διανύσει έως και 10 χιλιόμετρα μόνο με την ενέργεια της μπαταρίας του, δηλαδή ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο.
Η πρώτη οδηγική μας εμπειρία στο τιμόνι του νέου supermini της MG ήταν άκρως θετική. Το πεντάθυρο μοντέλο επιταχύνει ομαλά και γρήγορα χάρη στους 195 ίππους και το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο των τριών σχέσεων, οι θόρυβοι στο εσωτερικό του είναι χαμηλοί, τα κρατήματα στα στροφιλίκια προς το Σούνιο αποδείχθηκαν απλή υπόθεση για τις αναρτήσεις του, ενώ τιμόνι και φρένα στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων.
Τα καλύτερα τα μάθαμε αργότερα κατά την προϊοντική παρουσίαση του νέου MG3 Hybrid+, αφού οι τιμές του ξεκινούν από 19.950 ευρώ ως προσφορά λανσαρίσματος τουλάχιστον μέχρι τα τέλη Ιουλίου και από εκεί και μετά θα αυξηθούν κατά 500 ευρώ. Να σημειώσουμε, ότι το αυτοκίνητο καλύπτεται με επταετή εργοστασιακή εγγύηση και ίδιας διάρκειας δωρεάν έλεγχο του οχήματος και παροχή οδικής βοήθειας. Τον Νοέμβριο θα υποδεχθούμε στην Ελλάδα και το απλό βενζινοκίνητο MG3 με κινητήρα 1,5 λίτρων και τιμές εκκίνησης κάτω από τις 19.000 ευρώ.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.