Σχεδόν όλα τα καινούργια αυτοκίνητα παραδίδονται με κιτ επισκευής ελαστικών, το οποίο ζυγίζει ελάχιστα, καταλαμβάνει πολύ λιγότερο χώρο και κοστίζει φθηνότερα από ένα κλασικό λάστιχο ρεζέρβα.
Ωστόσο, τα κιτ έχουν περιορισμένες δυνατότητες και μπορούν να δώσουν τη λύση μόνο όταν η τρύπα ή το σκίσιμο στο ελαστικό είναι μικρών διαστάσεων της τάξης λίγων χιλιοστών. Στην αντίθετη περίπτωση, μένει το αυτοκίνητο στη μέση του δρόμου και πρέπει να το μεταφέρει γερανός σε βουλκανιζατέρ είτε για επισκευή του ελαστικού είτε για αντικατάσταση του με καινούργιο.
Στις χώρες με ποιοτικό οδικό δίκτυο, καλύπτει το κιτ επισκευής τον μέσο οδηγό στις περισσότερες περιπτώσεις, όμως στους ελληνικούς καρόδρομους με τις άπειρες λακκούβες, τις τρύπες, τα σαμαράκια και τις κάθε λογής κακοτεχνίες και παγίδες είναι οι συνθήκες εντελώς διαφορετικές, αφού οι ζημιές στα λάστιχα είναι συνήθως αδύνατον να επιδιορθωθούν προσωρινά με το κιτ επισκευής. Η κλήση ενός γερανού είναι τότε απαραίτητη και έτσι μετατρέπεται ένα απλό κλατάρισμα σε περιπέτεια, ιδιαίτερα αν έχουμε μείνει σε απομακρυσμένες περιοχές κάποια αργία.
Πιο ευαίσθητα τα νέα ελαστικά
Εδώ να πούμε, ότι τα σύγχρονα ελαστικά σκίζονται ευκολότερα από τα προηγούμενα, επειδή στα νέα Ι.Χ. τοποθετούνται λάστιχα χαμηλού προφίλ και με μαλακότερη γόμα για καλύτερη πρόσφυση και αναβαθμισμένη άνεση. Όμως οι ζημιές είναι πιο πιθανές σε τέτοιου τύπου ελαστικά και μάλιστα σε ανύποπτες καταστάσεις, όπως π.χ. περνώντας με το αυτοκίνητο πάνω από ένα φρεάτιο ελληνικού δρόμου ή πέφτοντας σε μια λακκούβα, ακόμη και αν δεν είναι τόσο βαθιά.
Όταν φτάσει λοιπόν η ώρα να παραγγείλουμε το καινούργιο μας Ι.Χ., καλό θα ήταν να ζητήσουμε να περιλαμβάνει κανονικό λάστιχο ρεζέρβα αντί του κιτ επισκευής, με την προϋπόθεση ότι διαθέτει το συγκεκριμένο μοντέλο τον απαιτούμενο χώρο αποθήκευσης στο πορτμπαγκάζ του. Οι εταιρείες το χρεώνουν έξτρα, ωστόσο πρόκειται για μια καλή επένδυση. Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε να ελέγχουμε τακτικά την πίεση του αέρα της ρεζέρβας, για να είναι πάντα «ετοιμοπόλεμη», αν τη χρειαστούμε.
Μια εναλλακτική λύση αποτελούν οι ρεζέρβες ανάγκης, οι οποίες αποτελούν μια προσωρινή λύση, αλλάζουν όπως ένα κανονικό ελαστικό, αλλά καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο σε σχέση με μια ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων. Η ρεζέρβα ανάγκης μικρότερων διαστάσεων δεν «κουμπώνει» με το ABS και το σύστημα ευστάθειας ESP, οπότε πρέπει να οδηγούμε προσεκτικότερα και με χαμηλές ταχύτητες, ενώ προορίζεται για περιορισμένη χρήση και για σύντομο χρονικό διάστημα μέχρι το συνεργείο ή το βουλκανιζατέρ. Ωστόσο, δεν μένουμε αμανάτι στη μέση του δρόμου.
Τα τελευταία χρόνια κυκλοφορούν στην αγορά και ελαστικά Run Flat, τα οποία μας επιτρέπουν να κινούμαστε με χαμηλές ταχύτητες έως περίπου 80 χλμ./ώρα ακόμη και με κλαταρισμένο λάστιχο, διανύοντας αρκετές δεκάδες χιλιόμετρα, που είναι – κανονικά – αρκετά μέχρι το κοντινότερο συνεργείο.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.