Η ίδρυση του ομίλου Stellantis στις αρχές του 2021 εξελίχθηκε από την πρώτη στιγμή σε μία στρατηγικά σωστή κίνηση υψηλής κερδοφορίας. Μετά όμως το πρώτο εξάμηνο του 2023 με κέρδη ρεκόρ ύψους 10,9 δισεκατομμυρίων ευρώ, ξεκίνησε μια πτωτική πορεία, με αποκορύφωμα το πρώτο εξάμηνο του 2024, οπότε περιορίστηκε η κερδοφορία της Stellantis σε 5,9 δισεκατομμύρια ευρώ. Η συγκεκριμένη εξέλιξη προκάλεσε την έκρηξη του Πορτογάλου Κάρλος Ταβάρες, που ηγείται της Stellantis και θεωρείται ένας από τους ισχυρότερους -και σκληρότερους- κορυφαίους μάνατζερ της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο 65χρονος προειδοποίησε, ότι θα κλείσει τις μάρκες που δεν φέρνουν χρήματα, ενώ τόνισε ότι δεν υπάρχουν ταμπού και ιερές αγελάδες μεταξύ των 14 εταιρειών αυτοκινήτου της Stellantis. Αν κρίνουμε από τα οικονομικά αποτελέσματα, πρώτη υποψήφια για λουκέτο πρέπει να θεωρείται η Maserati, η οποία κατέγραψε το διάστημα Ιανουαρίου - Ιουνίου 2024 μόνον 6.500 πωλήσεις σε συνδυασμό με ζημιές ύψους 82 εκατομμυρίων ευρώ.
Μια άλλη ιστορική μάρκα, που κινδυνεύει με ξαφνικό θάνατο, είναι η Alfa Romeo εξαιτίας της χρόνιας αδυναμίας της να ανακάμψει στα υψηλά επίπεδα του ένδοξου παρελθόντος της. Δυσαρέσκεια επικρατεί στα υψηλά κλιμάκια της Stellantis για τη μάρκα πολυτελείας DS, αλλά και για την αμερικανική Chrysler. Ο Ταβάρες βλέπει αυτές τις εταιρείες σαν βαρίδια, που δεν του επιτρέπουν να πετύχει τον μακροπρόθεσμο στόχο του, να αναδείξει τη Stellantis σε πιο κερδοφόρο αυτοκινητοκατασκευαστή παγκοσμίως.
*O CEO της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες
Στις μάρκες Fiat και Dodge έχει δοθεί μια περίοδος χάριτες, επειδή βρίσκονται σε φάση μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, ενώ σε λαμπερό πετράδι του ομίλου έχει αναδειχθεί η πάλαι ποτέ προβληματική Opel. Η γερμανική μάρκα με σήμα τον κεραυνό πέρασε το 2017 από τη General Motors στο γαλλικό όμιλο PSA και στη συνέχεια στη Stellantis, όπου εντυπωσιάζει με τα υψηλά κέρδη της. Πολύ επιτυχημένες θεωρούνται οι δύο γαλλικές εταιρείες Peugeot και Citroen, όπως επίσης το αμερικανικό διαμαντάκι, που ακούει στο όνομα «Jeep».
*Η Autobianchi μπορεί να περάσει σε κινεζικά χέρια
Το ενδοομιλικό ξεκαθάρισμα της Stellantis και το ενδεχόμενο λουκέτο στις ζημιογόνες μάρκες Alfa Romeo, DS και Maserati, εκτιμάται ότι θα δώσει φτερά στις υπόλοιπες εταιρείες, θα συμβάλλει σε μία καλύτερη κατανομή ρόλων και αγοραστικών κοινών και στην εξοικονόμηση χρημάτων, π.χ. στον τομέα του μάρκετινγκ. Η αναδιάρθρωση της Stellantis φημολογείται, ότι θα επαναφέρει στη ζωή ορισμένες μάρκες της που έχουν εξαφανιστεί από το προσκήνιο, όπως η Autobianchi και η Innocenti. Λέγεται, ότι η κυβέρνηση Μελόνι πιέζει τον Ταβάρες να τις πουλήσει σε Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων, που θα δεσμευτούν να δημιουργήσουν στην Ιταλία μονάδες παραγωγής.
Πρόκειται για μια «win win situation», αφού ο Ταβάρες θα εξασφαλίσει έσοδα από το πουθενά και θα εξομαλύνει τις τεταμένες σχέσεις του με την ιταλική κυβέρνηση, ενώ η Μελόνι θα μπορεί να υπερηφανεύεται ότι δημιούργησε χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και αναγέννησε την εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.