Πλειοψηφία αποτελούν πλέον οι οδηγοί, που χρησιμοποιούν για ψύλλου πήδημα και για λάθος λόγους την κόρνα και τα φώτα αλάρμ, αλλά και όσοι δεν σταματούν στις πινακίδες του STOP, παραβάσεις δηλαδή που έχουν γίνει συνήθεια για τους Έλληνες οδηγούς.
Δεν χρειάζεται να είσαι ιδιαίτερα παρατηρητικός, για να διαπιστώσεις ότι στους ελληνικούς δρόμους επικρατεί η απόλυτη αναρχία.
Η χρήση του κινητού τηλεφώνου στο τιμόνι, η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, η ανάπτυξη υπερβολικής ταχύτητας μέσα στις πόλεις, οι σφήνες και οι μαγκιές βρίσκονται δυστυχώς στην ημερήσια διάταξη.
Όσοι οδηγοί λειτουργούν έτσι, γνωρίζουν ότι συμπεριφέρονται παραβατικά, ωστόσο υπάρχουν και ορισμένες άλλες παραβάσεις που έχουν περάσει πλέον στη σφαίρα της κανονικότητας. Το «εθιμικό δίκαιο» ξεπλένει λοιπόν ορισμένες παραβάσεις, που οφείλονται συχνά σε άγνοια, οπότε οι Έλληνες οδηγοί δεν έχουν καν την αίσθηση ότι παραβιάζουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Δείτε τρεις τέτοιες χαρακτηριστικές περιπτώσεις:
Πινακίδα STOP
Κανονικά δεν χρειάζεται κάποια εξήγηση, αφού η λέξη STOP μας υποδεικνύει, ότι πρέπει να σταματήσουμε υποχρεωτικά το όχημα και μάλιστα πριν τη σχετική λευκή γραμμή. Στις περισσότερες περιπτώσεις όμως -και εφόσον το επιτρέπει η ροή της κυκλοφορίας- αφήνουμε το αυτοκίνητο να ρολάρει και αν δούμε, ότι δεν πλησιάζει κάποιο άλλο όχημα, συνεχίζουμε κανονικά την πορεία μας, χωρίς να έχουμε σταματήσει προηγουμένως το αυτοκίνητο μας. Πρόκειται για μια επικίνδυνη νοοτροπία, καθώς σταδιακά ρισκάρουμε ολοένα περισσότερο, γι αυτό και σημειώνονται τόσο πολλά τροχαία ατυχήματα σε σημεία με πινακίδες STOP.
Δεν είναι λοιπόν τυχαίο, ότι οι ποινές για την παραβίαση του STOP είναι πολύ αυστηρές, καθώς οι παραβάτες τιμωρούνται με 700 ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση διπλώματος οδήγησης και άδειας κυκλοφορίας του οχήματος για 20 ημέρες!
Χρήση κλάξον
Πολλοί Έλληνες οδηγοί δεν γνωρίζουν, ότι η χρήση της κόρνας προβλέπεται από τον Κ.Ο.Κ. μόνο σε ειδικές περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης για την αποφυγή δυστυχήματος, κατά το προσπέρασμα εκτός κατοικημένων περιοχών και όταν μεταφέρουμε άτομα που κινδυνεύουν ή χρειάζονται άμεσα ιατρική βοήθεια. Στη χώρα μας πατάμε όμως κλάξον για... χαιρετούρα, για να «ξυπνήσουμε» τον μπροστινό μας οδηγό αν καθυστερεί να ξεκινήσει στο φανάρι, από εκνευρισμό, κλπ.
Η άσκοπη χρήση της κόρνας συμβάλλει σημαντικά στην ηχορύπανση, που δέχονται οι κάτοικοι των πόλεων και τιμωρείται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με πρόστιμο 20 ευρώ. Το ποσό δεν είναι μεγάλο, αν γίνονταν όμως πραγματικοί έλεγχοι και καλούνταν οι παραβάτες στο ταμείο, θα τους κοβόταν σίγουρα με το μαχαίρι η συνήθεια να πατάνε το κλάξον για ψύλλου πήδημα.
Φώτα αλάρμ
Ο ελληνικός Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναφέρεται σαφέστατα, ότι τα φώτα έκτακτης ανάγκης (ή αλάρμ, όπως συνηθίζουμε να τα ονομάζουμε) χρησιμοποιούνται μόνο για να ειδοποιήσουμε τους άλλους οδηγούς, ότι έχει ακινητοποιηθεί το όχημα μας και υπάρχει κίνδυνος. Με άλλα λόγια, η χρήση τους για να σταματήσουμε διπλοσειρά και να πάμε στο περίπτερο ή για να παρκάρουμε είναι λάθος.
Δυστυχώς η ενεργοποίηση των φώτων αλάρμ έχει μπει τόσο πολύ στο πετσί του Έλληνα οδηγού, ώστε να κινδυνεύεις με λιντσάρισμα αν χρησιμοποιήσεις μόνο φλας για να παρκάρεις, αφού όσοι σε ακολουθούν θα πιστεύουν ότι σκοπεύεις να στρίψεις!
Οι κανόνες για τους ελιγμούς των οχημάτων περιγράφονται αναλυτικά στο άρθρο 21 του Κ.Ο.Κ., όπου δεν προβλέπονται πουθενά τα φώτα αλάρμ, ενώ οι παραβάτες τιμωρούνται με πρόστιμο 80 ευρώ!
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.