Το κόστος συντήρησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι αρκετά φθηνότερο από αυτό ενός συμβατικού κι αυτό γιατί υπάρχουν λιγότερα κινούμενα μέρη σε σύγκριση με ένα όχημα που φέρει κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά και με την ανάκτηση ενέργειας να μειώνει σημαντικά τις φθορές στα φρένα.
Πιο αναλυτικά, πρόσφατα δημοσιευμένα δεδομένα από την epyx, την εταιρεία που διαχειρίζεται τις διαδικασίες σέρβις, συντήρησης και επισκευής για περισσότερα από τέσσερα εκατομμύρια αυτοκίνητα και φορτηγά, αποκαλύπτει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτούν λιγότερες παρουσίες στα συνεργεία από τα αντίστοιχα συμβατικά, αλλά και ότι η συντήρησή τους είναι σημαντικά φθηνότερη.
Όσον αφορά στις επισκέψεις στα συνεργεία τα ηλεκτρικά οχήματα πήγαν 3,67 φορές κατά μέσο όρο σε τρία χρόνια, σε σύγκριση με 3,99 φορές για τα υβριδικά οχήματα και 4,05 φορές για τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το κόστος συντήρησης τα 3 πρώτα χρόνια ηλεκτρικών, συμβατικών και υβριδικών αυτοκινήτων
Σύμφωνα με την epyx, η οποία έχει πλέον πάνω από 400.000 EV στη βάση δεδομένων της, η μέση δαπάνη για σέρβις, συντήρηση και επισκευή για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κατά το πρώτο έτος του είναι 167 ευρώ σε σύγκριση με 231 ευρώ για ένα υβριδικό και 236 ευρώ για όχημα ICE.
Στο δεύτερο έτος τα ποσά για σέρβις αυξάνονται σε 206 ευρώ για ένα EV έναντι 315 ευρώ για ένα υβριδικό και 344 ευρώ για το ICE.
Στο τρίτο έτος η κατάσταση παραμένει σχεδόν παρόμοια με μέσο κόστος για ένα EV στα 262 ευρώ, έναντι 404 ευρώ για ένα υβριδικό και 476 ευρώ για ένα αυτοκίνητο ICE.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα χιλιόμετρα για τα EV είναι σχεδόν ίδια με τα χιλιόμετρα των αυτοκινήτων ICE, αν και τα υβριδικά στις διάφορες μετρήσεις είχαν διανύσει περίπου 20% μεγαλύτερες χιλιομετρικές αποστάσεις. Αυτό ίσως να αύξησε την τιμή των σέρβις, η οποία μπορεί να οφείλεται σε υψηλότερη δαπάνη ελαστικών και αντικατάσταση του συστήματος φρένων.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.