Το Terramar αποτελεί το νεότερο μέλος της οικογένειας SUV της Cupra, που διαθέτει ήδη το Ateca, το Formentor και το Tavascan. Ο ρόλος του Terrarar είναι να καλύψει τις ανάγκες των οικογενειών, που ψάχνουν για ένα μοντέλο ελεύθερου χρόνου με μεγάλους χώρους, σπορ γονίδια και δεν θέλουν-ή δεν μπορούν- να επιλέξουν μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση. Έτσι διατίθεται με βενζινοκινητήρες, σε εκδόσεις ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, αλλά και σε δύο επαναφορτιζόμενες plug - in υβριδικές εκδοχές. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το δυναμικό SUV της Cupra στην περιοχή της Βαρκελώνης, όπου ξεδίπλωσε τις αρετές του στο δρόμο και μας εντυπωσίασε σε όλα τα επίπεδα.
Το Cupra Terramar αναμένεται στην Ελλάδα περί τα τέλη Νοεμβρίου με -ενδεικτικές προς το παρόν- τιμές εκκίνησης λίγο κάτω από τα 40.000 ευρώ για την βενζινοκίνητη έκδοση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας με 150 ίππους ισχύ. Η κορυφαία plug-in έκδοση αποδίδει 272 ίππους, δεν προβλέπονται ντιζελοκίνητα μοντέλα και όλα τα Terramar εφοδιάζονται ανεξαρτήτως κινητήρα και τεχνολογίας με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG.
Oι αρμονικές και σπορ αναλογίες του Cupra Terramar μεταφράζονται σε 4519 χιλιοστά μήκος, 1.863 χιλιοστά πλάτος και 1.584 χιλιοστά ύψος, ενώ η υιοθέτηση της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της ισπανικής μάρκας αποτυπώνεται εύγλωττα στη μάσκα που θυμίζει ρύγχος καρχαρία και στα φώτα Matrix LED με σήμα κατατεθέν τα τρία χαρακτηριστικά τρίγωνα. Στα πλευρά του Terramar δίνουν τον τόνο οι ρέουσες γραμμές και πίσω ξεχωρίζει ο διαχύτης και τα φωτιστικά σώματα συνδέονται με μια μπάρα, που έχει κεντρικά τοποθετημένα το λογότυπο Cupra και το όνομα του μοντέλου, αμφότερα φωτιζόμενα.
Το εσωτερικό παραπέμπει ποιοτικά σε Audi και δεν είναι τυχαίο, ότι το Cupra Terramar θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της μάρκας με σήμα τα τέσσερα δαχτυλίδια στην Ουγγαρία. Ο οδηγός κάθεται απέναντι από ένα πλήρες ψηφιακό κόκπιτ και μια εξαιρετικά πρακτική οθόνη Head-up Display, ενώ στο κέντρο βρίσκεται η οθόνη 12,9 ιντσών του συστήματος πολυμέσων με slider αφής με ρετρό φωτισμό, εύχρηστο μενού και δυνατότητα φωνητικών εντολών. Το μακρύ μεταξόνιο μήκους σχεδόν 2,7 μέτρων εγγυάται άφθονους χώρους για τους πίσω επιβάτες και για τις αποσκευές, καθώς ο όγκος του πορτμπαγκάζ αγγίζει τα 642 λίτρα και κρίνεται κορυφαίος. Η συνολική εικόνα του θαλάμου επιβατών απλά σε συναρπάζει και σε αυτό συμβάλλουν τα καλοσχεδιασμένα καθίσματα και το απολαυστικό ηχοσύστημα της Sennheiser.
Στο επαναφορτιζόμενο υβριδικό Cupra Terramar e-Hybrid VZ, που οδηγήσαμε κατά κύριο λόγο στην Ισπανία, συμβιώνουν ένας βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων με ηλεκτροκινητήρα 130 ίππων, συνδυαστική ισχύ 272 ίππων και μέση κατανάλωση 0,4 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. To Terramar αποδείχθηκε πολύ ευχάριστο και σπιρτόζο στο test drive γύρω από τη Βαρκελώνη (0-100 χλμ./ώρα σε 7,3΄΄, τελική 215 χλμ./ώρα), όπου μας άρεσε το άμεσο τιμόνι του, οι γρήγορες ρεπρίζ του και το αποτελεσματικό φιλτράρισμα των κραδασμών.
Oι Ισπανοί δημιούργησαν ένα οδηγοκεντρικό SUV, πολύ ευχάριστο στην οδήγηση, με εξαιρετικό κράτημα στις στροφές και στιβαρή αίσθηση στο δρόμο, ενώ μας εντυπωσίασε και η ευελιξία του μέσα στην πυκνή κυκλοφορία της Βαρκελώνη, παρά τις αρκετά μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις του. Στα υπέρ της έκδοσης e-Hybrid καταλογίζεται και η ηλεκτρική αυτονομία των περίπου 100 χιλιομέτρων χάρη στην πολύτιμη συμβολή της μπαταρίας με χωρητικότητα 19,7 kWh.
Ενδιαφέρουσα εναλλακτική με ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα 9,3’’, τελική 205 χλμ./ώρα) συνιστά η βενζινοκίνητη έκδοση 1.5 eTSI ήπιας υβριδικής τεχνολογίας τεχνολογίας 48V, με 150 ζωηρούς ίππους και μέση κατανάλωση 6,1 λίτρα αμόλυβδης. Για τους πιο σκληροπυρηνικούς προβλέπεται το τετρακίνητο Cupra Terramar TSI VZ με δίλιτρο βενζινοκινητήρα, 265 άλογα, επιτάχυνση από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,9’’ και τελική ταχύτητα 243 χλμ./ώρα. Ενδιάμεσα υπάρχει άλλη μια έκδοση βενζίνης με δίλιτρο μοτέρ TSI, 204 ίππους μέγιστη ισχύ και σύστημα τετρακίνησης 4Drive. Περισσότερα, όταν οδηγήσουμε το εντυπωσιακό Cupra Terramar στην Ελλάδα.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.