Το μοιραίο κλειδί που δεν γύρισε ποτέ ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας που συνελήφθη φέρνει στο «φως» το iEidiseis. Ένα λάθος που οδήγησε στη... λάθος γραμμή το επιβατικό τρένο, με αποτέλεσμα να έρθει η σύγκρουση με το εμπορικό.
Όπως θα δείτε στον πίνακα ελέγχου, το κλειδί στον κόκκινο κύκλο είναι αυτό που θα έπρεπε να γυρίσει ο σταθμάρχης, μία κίνηση που θα άλλαζε τον ρου της Ιστορίας.
Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, ο σταθμάρχης είχε μικρή εμπειρία, καθώς είχε αναλάβει τα καθήκοντα του από τον περασμένο Ιανουάριο.
Αρχικά ο 59χρονος φέρεται να υποστήριξε πως είχε γυρίσει κανονικά το κλειδί, δίνοντας εντολή για αλλαγή τροχιάς, προκειμένου οι αμαξοστοιχίες να κινηθούν στις σωστές κατευθύνσεις, όμως το σύστημα δεν λειτούργησε.
{https://twitter.com/iEidiseisGR/status/1631198207727337478?s=20}
Οι ίδιες πηγές ενημέρωσης ανέφεραν πως κλιμάκιο της τροχαίας Λάρισας πραγματοποίησε επιτόπιο έλεγχο, μαζί με εργαζόμενο, διαπιστώνοντας πως το σύστημα δεν είχε πρόβλημα και λειτουργούσε κανονικά.
Τελικά κατά τη διάρκεια της προανακριτικής του απολογίας που κράτησε περίπου τέσσερις ώρες και ολοκληρώθηκε γύρω στις 9 το βράδυ της Τετάρτης, παρουσία εισαγγελέα – λόγω της βαρύτητας της υπόθεσης - φέρεται να αποδέχτηκε πως εκείνος ευθύνεται που οδήγησε την επιβατική αμαξοστοιχία στην γραμμή της καθόδου προς Αθήνα, ένα λάθος το οποίο δεν διόρθωσε καθώς κατάλαβε τι είχε κάνει όταν πληροφορήθηκε τη φονική σύγκρουση, λίγο μετά τις 11 το βράδυ της Τρίτης.
Τον 59χρονο φέρονται κατά πληροφορίες είχαν «δείξει» ως υπαίτιο, τρεις συνάδελφοι του κατά την διάρκεια των ανωμοτί εξηγήσεων που έδωσαν στις αρχές.
Από τα αρχικά στάδια των ερευνών της ΕΛ.ΑΣ., έχει προκύψει πως η επιβατική αμαξοστοιχία και η εμπορική κινούνταν στην ίδια ράγα για περίπου 10-15 λεπτά διανύοντας μία απόσταση περίπου 20χλμ, επί της ουσίας στα «τυφλά», χωρίς οι μηχανοδηγοί να έχουν μπροστά τους κάποια σήμανση, μέχρι τη στιγμή του τραγικού δυστυχήματος.
Παράλληλα, στη δικογραφία θα συμπεριληφθούν εκθέσεις εμπειρογνωμόνων, με την έρευνα τελικά να στρέφεται προς πάσα κατεύθυνση, χωρίς να αποκλείεται το ενδεχόμενο να ασκηθούν διώξεις και σε άλλα πρόσωπα.
Υπενθυμίζεται πως ο 59χρονος μηχανοδηγός κατηγορείται για το αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων (κακούργημα), για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή.
Το ηχητικό ντοκουμέντο από τον μοιραίο διάλογο μεταξύ του σταθμάρχη και του μηχανοδηγού, λίγο πριν τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη είναι αποκαλυπτικό.
Μηχανοδηγός: Λάρισα ακούει;
Σταθμάρχης: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου νέων Πόρων.
Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;
Σταθμάρχης: Φεύγεις, φεύγεις.
Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ.
Σταθμάρχης: Καλή συνέχεια.
Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Βασίλη, να γυρίσω;
Σταθμάρχης: Όχι, όχι άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564.
Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Έγινε, καλώς, το αφήνω όπως είναι η διαγώνιος.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.