Η προσφορά του Ομίλου ΓΕΚ Τέρνα αποτελεί την υψηλότερη πρόταση για την κατασκευή και λειτουργία του αυτοκινητόδρομου Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο, με προϋπολογισμό κατασκευής ύψους 1,8 δισ. ευρώ.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σύμβαση παραχώρησης που εκτελείται σε αυτή τη φάση διαγωνιστικής διαδικασίας. Οι οικονομικές προσφορές ανακοινώθηκαν πριν από λίγο και η πρώτη σχετική ανακοίνωση προέρχεται από την εταιρεία ΓΕΚ Τέρνα.
Τα στάδια της διαδικασίας
Στα επόμενα στάδια της διαδικασίας, η πρώτη φάση θα είναι η ανακήρυξη προσωρινού αναδόχου, μετά τον έλεγχο των φακέλων οικονομικών προσφορών. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσουν η έκδοση του αντίστοιχου πρακτικού από την Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού και η λήψη απόφασης από την Αναθέτουσα Αρχή.
Έπειτα, θα διεξαχθεί η διαδικασία οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων, η ανακήρυξη του οριστικού αναδόχου, ο προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας, και η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η υπογραφή και κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή.
Με την έναρξη της παραχώρησης, θα ξεκινήσει η φάση μελέτης του έργου, ενώ όταν ολοκληρωθούν οι μελέτες και οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις, θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής.
Η διάρκεια της περιόδου παραχώρησης είναι 35 έτη, με τα πρώτα 5 έτη (ή 60 μήνες) να αποτελούν την περίοδο μελετών και κατασκευών.
Το κόστος κατασκευής του έργου εκτιμάται περίπου στα 1,8 δισ. ευρώ. Η ζητούμενη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου κατά τη διάρκεια της περιόδου μελετών και κατασκευών ανέρχεται στα 693 εκατ. ευρώ (σε τρέχουσες τιμές), ενώ το επίπεδο επιδότησης κατά τη διάρκεια της λειτουργίας (με το δικαίωμα απόληψης σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των τελών διοδίων που επιβάλλονται στους χρήστες.
Στον αγώνα για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ, που έχει μήκος 157,5 χλμ., συμμετείχαν εκτός από τη ΓΕΚ Τέρνα, οι κοινοπραξίες Άκτωρ Παραχωρήσεις - Mytilineos και Άβαξ - EGIS - Meridiam (Ένωση Ιδομενέας).
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.