Γράφει για την Κυριακάτικη Kontra News η ΕΛΕΝΗ ΣΠΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, Δημοσιογράγος, ΕΣΗΕΑ τ. Πρόεδρος ΕΔΟΕΑΠ
Και τώρα πώς θα ζήσουμε χωρίς τους βασιλικούς… κορωνο-υιούς που κατέκλυσαν την Αθήνα;;;
Πώς θα συνεχίσουμε χωρίς έναν κορωνάτο να μας συγκινεί με τις χαιρετούρες του, να συνεγείρει τα εθνικόφρονα αισθήματα των υποστηρικτών του και να πατριδοκαπηλεύεται μιαπατρίδα που ποτέ δεν του άνηκε;;;
Τέως, πρώην, έκπτωτο, όπως και να τον πείτε, είναι ο τελευταίος. Το σοβαροφανές πάρτι αυτής της κηδείας παίχθηκε ολημερίς από τηλεοράσεις, ραδιόφωνα και εφημερίδες, με λάθη, ανοησίες κι ένα σωρό ευτράπελα. Τόσα, που η σύζυγος και η οικογένεια του εκλιπόντος φάνταζαν πολύ πιο αξιοπρεπείς, μπροστά στις δημοσιογραφικές γελοιότητες και τις εικόνες του συγκεντρωμένου πλήθους σε ουρές που έφτασαν τα δυο χιλιόμετρα. Για να προσκυνήσουν τη σορό με κορονάτες σημαίες και τον εθνικό ύμνο!!!
Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα, θα πείτε. Δημοκρατία έχουμε και «το ‘χουμε βάλει βαθιά μες στην καρδιά μας, Δημοκρατία και όχι βασιλιά.» Αφού υπάρχουν ακόμη Ελληνες, που νοιώθουν την ανάγκη να προσκυνήσουν έναν έκπτωτο βασιλιά, από τον οποίο δεν είδαν ποτέ καλό, ούτε αυτοί, ούτε ο τόπος, τότε κάτι πήγε στραβά από το δημοψήφισμα του 1974 και το μεγάλο ΟΧΙ στο πολίτευμα της Βασιλευόμενης Δημοκρατίας.
Ο έκανε την αρχή με το unfair το 1991 και τη δυνατότητα που
έδωσε στον Κωνσταντίνο να φυγαδεύσει σε 19 κοντέινερς τους θησαυρούς του Τατοΐου
στο εξωτερικό.
Ο γιος του, Κυριάκος, όσο κι αν πάσχισε δεν μπόρεσε να κρύψει τη φιλοβασιλική πτέρυ-
γα της κυβέρνησής του, που έδωσε το παρών στην κηδεία του τέως. Άπατη πήγε η φενάκη του Κέντρου για τη ΝΔ!
Σαμαράς, Κουμουτσάκος, Βορίδης, Ασημακοπούλου, οι ΝΔ Μεσσήνιοι βουλευτές Μίλτος Χρυσομάλλης, Περικλής Μαντάς, ο Θεσσαλονικιός Δημ. Βαρτζόπουλος λησμόνησαν ότι ανήκουν στο κόμμα της ΝΔ, που μ’ επικεφαλής τον Κων. Καραμανλή γκρέμισε την βασιλεία. Από κοντά και τα ακροδεξιά γκρουπούσκουλα της πολιτικής ζωής Κρανιδιώτης, Μπογδάνος κ.λπ. προς άγραν φιλοβασιλικών ψήφων, προσβάλλοντας το πολίτευμα της χώρας.
Ακροδεξιές κουτσουκέλες και Μπογδανιές θα έλεγα. Φίλος μου θύμισε ένα τραγούδι που ήρθε στην επικαιρότητα, μιας και μιλάει και για τον Τέως και για το Τατόι. Είναι «Ο καραγκιόζης και ο Τέως» του Σταύρου Ξαρχάκου. Ανοίγει τον δίσκο του «Ακούσατε ακούσατε» (1992) και είναι το μοναδικό καινούργιο από τα 20 τραγούδια του δίσκου. Καινούργιο εν μέρει, διότι η μουσική είναι ίδια με το «Της Αμύνης τα παιδιά» από το Ρεμπέτικο του Ξαρχάκου, αλλά οι στίχοι είναι καινούργιοι, του Νίκου Γκάτσου. Τραγουδούν ο καραγκιοζοπαίχτης Ευγένιος Σπαθάρης και οι Νίκος Μαραγκόπουλος και
Κώστας Τσίγκος.
«Εμένα, φίλε με λένε Καραγκιόζη Παντού κερδίζω κι ας μη κρατάω κόζι
Κι αν κάνω κουτσουκέλες κάπου κάπου. Το’ χω στο αίμα μου πάππου προς πάππου
Γεια σου μάνα μου Ελλάς Είμαι κλεφτοφουκαράς Μα δε μοιάζω με τους άλλους Τους τρανούς και τους μεγάλους Ούτε μοιάζω με τον μάγκα Που όταν ξέμεινε από φράγκα
Σήκωσε όλο το Τατόι Να πουλάει και να τρώει Εμένα φίλε με λένε Καραγκιόζη.
Μένω πάντα τελευταίος Μα δε μοιάζω με τον Τέως Που του είπαν, τα χρυσά μου
Ό,τι θες εσύ, πασά μου.» λέει ο λαϊκός ήρωας. «Ο Καραγκιόζης του Γκάτσου παραδέχεται ότι κάνει «κουτσουκέλες κάπου κάπου» και φοβάται μονάχα τον πολιτσμάνο, μην τον γραπώσει «στην κουτσουκέλα απάνω», γράφει ο Νίκος Σαραντάκος, στο εξαιρετικά ενδιαφέρον ιστολόγιό του και αναλύει με κάθε τρόπο την ιστορία, ετυμολογία και τις έννοιες της λέξης κουτσουκέλα, που έχει εγγραφεί στην ελληνική λαϊκή συνείδηση εδώ και μερικούς αιώνες. Πληκτρολογήστε και διαβάστε το!
Πιο καυστικά, εύγλωττα και με ουσιαστικό πολιτικό κριτήριο, όμως, ανάλυσε τις… κουτσουκέλες των πολιτικάντηδων φιλοβασιλικών πολιτευτών της ΝΔ ο καλός συνάδελφος
Γιώργος Καρελιάς, με ένα άρθρο που αξίζει να διαβαστεί, γιατί βάζει το χέρι στο σημάδι
των καρφιών: « Η παράταξη της Δεξιάς ήταν πάντα φιλοβασιλική. Το ίδιο και οι ηγέτες της.
Όμως, στη δεκαετία του ’60 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής συγκρούστηκε με το τότε βασιλικό ζεύγος Παύλου και Φρειδερίκης και έφυγε από την Ελλάδα.
Ο Καραμανλής είχε καταλάβει τι ήταν ο Θρόνος. Και μόλις επέστρεψε, μετά την κατάρρευση της δικτατορίας το 1974, οργάνωσε το δημοψήφισμα, με το οποίο καταργήθηκε ο θεσμός της βασιλείας. Το βράδυ του δημοψηφίσματος, δήλωσε: «Ένα καρκίνωμα αποκόπηκε σήμερα από το σώμα του έθνους». Αυτόν τον «ιδιώτη» θα σπεύσουν να «τιμήσουν» ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, υπουργοί και βουλευτές της ΝΔ.
Αλλά δεν ήταν καθόλου ιδιώτης. Ήταν εκπρόσωπος ενός ξενόφερτου θεσμού, που απομύζησε επί δεκαετίες το ελληνικό κράτος. Με την παρουσία τους στην κηδεία του οι υπουργοί και οι βουλευτές της ΝΔ δικαιώνουν και μετά θάνατον αυτόν το συνωμότη. Όσοι θα πάνε στη Μητρόπολη για να «τιμήσουν» τον έκπτωτο συνωμότη, τον τελευταίο εκπρόσω-
πο ενός καταστροφικού θεσμού, είναι πολιτικά ανθρωπάκια που ψηφοθηρούν αναίσχυντα,
αδιαφορώντας για την απώλεια κάθε ίχνους πολιτικής αξιοπρέπειας.
Φυσικά, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει την πρώτιστη ευθύνη που το επέτρεψε. Πρώ-
τα οι υποκλοπές και τώρα οι «τιμές» στον έκπτωτο συνωμότη αφαιρούν και το τελευταίο ίχνος «κεντρώου» λούστρου του…».
ΚΟΝΤΡΑ
Η λέξη του 2022, κε Ντογιάκο!
ΚΆΘΕ ΔΕΚΕΜΒΡΗ, στο ελληνικό Διαδίκτυο διενεργείται ηλεκτρονική ψηφοφο-
ρία, με μεγάλη απήχηση, για τη λέξη της χρονιάς. Και πως αλλιώς, αφού πρόκει-
ται για το έγκυρο ιστολόγιο sarantakos. wordpress.com
Η ψηφοφορία για τη λέξη της χρονιάς, ανάδειξε ως λέξη του 2022, τη λέξη ΔΗΚΕ-
ΟΣΗΝΙ. Τη βλέπετε άλλωστε να φιγουράρει σε περίοπτη θέση στο λεξοσύννεφο που έφτιαξε ο Στάζιμπος, στην εικόνα που δημοσιεύουμε. Όπως επισημαίνει ο διαχειριστής, πρόσωπο εγνωσμένου κύρους, που εργάζεται συστηματικά για την ανάδειξη των μυστικών της ελληνικής γλώσσας: «Να προσέξουμε ότι δεν είναι η λέξη «δικαιοσύνη» ή «Δικαιο-
σύνη», αλλά ΔΗΚΕΟΣΗΝΙ, γραμμένη με κεφαλαία γράμματα, να φωνάζει, όπως
είχε αποτυπωθεί στο πανό της οικογένειας Σαμπάνη μετά την εκτέλεση του γιου τους
από αστυνομικό πέρυσι, κι όπως επανήλθε τραγικά στην επικαιρότητα κι έγινε πρωτο-
σέλιδο μετά την εκτέλεση φέτος του Κώστα Φραγκούλη στη Θεσσαλονίκη.
Ο όρος ΔΗΚΕΟΣΗΝΙ δεν έχει ενδιαφέρον μόνο πραγματολογικό, αλλά και λεξικο-
γραφικό, αφού, από μια άποψη, είναι νεολογισμός. Στη δεύτερη θέση ήρθε ο όρος επισύνδεση, και στην τρίτη οι υποκλοπές, δηλαδή δυο λέξεις από το σκάνδαλο που συγκλόνισε την πολιτική ζωή της χώρας. Στην τέταρτη θέση το ακρώνυμο ΤΨΡΜ,
στην πέμπτη τον παιδοβιαστή, στην έκτη τη ρήτρα αναπροσαρμογής, στην έβδομη
τα πουτινάκια, στην όγδοη ήταν ο πόλεμος, στην ένατη η ενεργειακή κρίση και η δεκά-
δα έκλεισε με το καλάθι του νοικοκυριού».
Η λέξη ΔΗΚΕΟΣΗΝΙ ψηφίστηκε μόνη της 335 φορές και ήρθε πρώτη με 1.352 ψήφους
σε σύνολο 4.000.
Δεν περιμένω να λέει κάτι η λέξη της χρονιάς στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Ισίδωρο Ντογιάκο… Από την απίστευτη ετσιθελική παρέμβαση του στο έργο Ανε-
ξάρτητης Αρχής και στο θέμα των υποκλοπών είναι φανερό ότι οι λέξεις: Δικαιοσύνη, Δημοκρατία, Σύνταγμα και Καθήκον δεν πλουτίζουν το λεξιλόγιο του! Η στάση του καυτηριάστηκε από πολυάριθμους έγκριτους συνταγματολόγους και νομικούς, από Δικηγορικούς Συλλόγους της χώρας, τον ίδιο τον κο Ράμμο, πρόεδρο της ΑΔΑΕ, πλην,
όμως, ο πρώτος τη τάξει Εισαγγελέας του Κράτους τηρεί σιγή ιχθύος, ακινησία αόμ-
ματου και σιωπή μουγγού. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι μόνοι που τον υπερασπίστη-
καν, πλην της Κυβέρνησης και των πετσωμένων ΜΜΕ εννοείται, ήταν οι… υφιστάμενοι του εισαγγελείς, μέσω της Ένωσης τους.
Εγώ αφήνω εδώ να βρίσκεται η ουσία της τεκμηριωμένης γνωμοδότησης του κ. Ευάγγελου Βενιζέλου, συνταγματολόγου και πρώην υπουργού Δικαιοσύνης, που αναφέρει ότι ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου ως θεσμός δεν γνωμοδοτεί επί ερω-
τημάτων που θέτουν ιδιώτες που βρίσκονται υπό τον έλεγχο Ανεξάρτητων Αρχών. «Συνε-
πώς η 1/2023 Γνωμοδότηση του Εισαγγελέα του ΑΠ έχει χορηγηθεί καθ’ υπέρβαση αρμοδιότητας και θέτει ουσιώδη ζητήματα σεβασμού της αρχής της διάκρισης των εξουσιών, της συνταγματικά κατοχυρωμένης αρμοδιότητας των Ανεξάρτητων Αρχών, της κατανομής της δικαιοδοσίας μεταξύ των δικαιοδοτικών κλάδων και της εσωτερικής ανεξαρτησίας των εισαγγελικών και δικαστικών λειτουργών που έχουν επιληφθεί ή θα επιληφθούν διοι-
κητικών διαφορών ή ποινικών υποθέσεων σχετικών με την ιδιωτική εταιρεία που απευθύνθηκε στον Εισαγγελέα του ΑΠ και έτυχε της γνωμοδοτικής του προσοχής».
Εσείς, πάντως, αγαπητοί αναγνώστες με τέτοιους εισαγγελείς και τέτοια κυβέρνηση
μην περιμένετε… ΔΗΚΕΟΣΗΝΙ !
KONTRA Πρόταση
ΕΝΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
ΒΟΛΟΣ, 2 Ιουνίου 1936, Χιλιάδες απεργοί ξεκινούν συλλαλητήριο από την Ενωση Ανεξάρτητων Εργατικών Σωματείων Μαγνησίας. Η φωτογραφία της σημερινής ΚΟΝΤΡΑ Πρότασης, προέρχεται από το βιβλίο του έγκριτου νομικού Πάνου Σκοτινιώτη:
«Μαγνησία και Πολιτική εν καμίνω, 19341967. Ανατομία της κάλπης και Μετασχη-
ματισμοί». Το διάλεξα, για το πολύτιμο ιστορικό και αρχειακό υλικό, την επιστημονική τεκμηρίωση και την αφοσίωση σε ένα κεφάλαιο τοπικής ιστορίας, που παρουσιάζεται, τεκμηριώνεται και αναλύεται με προσήλωση στην ιστορία της Μαγνησίας. Αλλά και το προτείνω σήμερα, γιατί ο σπάνιος άνθρωπος και πρόωρα χαμένος φίλος, Ηλίας Νικολακόπουλος, που το προλόγισε, το συστήνει ως εξαιρετική εργασία, «ένα βιβλίο τοπικής ιστορίας, αλλά και μια διανοητική πρόκληση» για τους μελλοντικούς ιστορικούς μας, ώστε να επιχειρήσουν την καταγραφή της Ιστορίας των ελληνικών τοπικών κοινωνιών και κινημάτων.
Ας είναι η Μαγνήσια μια σπουδαία αρχή για ένα τέτοιο επιστημονικό έργο με μεγά-
λη και πολλαπλή αξία για τον τόπο… Το εξώφυλλο έχει σχεδιάσει ο
Βολιώτης εικαστικός-καθηγητής Αλέξανδρος Ψυχούλης.
Πρόκειται για ένα πρωτότυπο βιβλίο, που θα κερδίσει σημαντική θέση στη βιβλιογραφία. Ένα βιβλίο που ανταποκρίνεται στον θεμελιώδη στόχο του εκδοτικού φορέα, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, για στήριξη της έρευνας, διάδοση της επιστημονικής γνώ-
σης και έκδοση ποιοτικών βιβλίων που απευθύνονται και στο ευρύτερο αναγνωστικό κοινό.
Με ρέουσα αφήγηση, μεθοδική ανάλυση, πλούσια τεκμηρίωση και διεπιστημο-
νική προσέγγιση, η μελέτη συνδυάζει ένα μεγάλο εύρος πληροφοριών, πρωτογε-
νούς υλικού και δευτερογενών πηγών. Από τις σελίδες του ο αναγνώστης απο-
κτά ολοκληρωμένη εικόνα της πολιτικής -πρωτίστως- ιστορίας της Μαγνησίας σε μια μακρά και ταραγμένη χρονική περίοδο, η οποία αρχίζει από τις παραμονές της δικτατορίας Μεταξά και τελειώνει με την επιβολή της δικτατορίας των συνταγματαρχών, αφού μεσολαβεί η καυτή δεκαετία του 1940 και η μετεμφυλιακή «καχεκτική δημοκρατία».
Η μελέτη επικεντρώνεται στη Μαγνησία, αλλά ο διάλογος και η διάδραση του τοπικού με το εθνικό είναι διαρκείς, με την εθνική ιστορικο-πολιτική πραγματικότητα να σκιαγραφείται μέσα από μια ιδιαίτερη, νηφάλια ματιά. Συνεξετάζονται οι οικονομικοί και κοινωνικοί μετασχηματισμοί και οι δημογραφικές ανακατατάξεις στη μεταπολεμική Μαγνησία, σε αντιπαραβολή με τους άλλους θεσσαλικούς νομούς.
Το βιβλίο απευθύνεται στο ευρύ κοινό, παράλληλα, όμως, ενδιαφέρει τους πολι-
τικούς επιστήμονες, τους ιστορικούς της σύγχρονης Ιστορίας και τους φοιτητές πολιτικής επιστήμης και Ιστορίας, προσφέροντας πολύτιμο υλικό και ερεθίσματα σε νέους ερευνητές. Η κεντρική διάθεση του γίνεται από το βιβλιοπωλείο των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Θεσσαλίας, στον Βόλο, Ιάσονος 145, Γαμβέτα.
Ηλεκτρονική παραγγελία: press.uth.gr, με παράδοση
σε όλη την Ελλάδα.
The post Εντέχνως & Ατέχνως: Οι κουτσουκέλες των νυν, ο Καραγκιόζης και ο Τέως… appeared first on kontranews.gr - Τελευταίες εξελίξεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο..
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.