Του
Σταύρου Ξηντάρα
Γνωρίζετε ότι: Μόνο το 4% των βιασμών και το 9% από τις απόπειρες βιασμού φτάνουν στο δικαστήριο;Μόνο το 2% των υποθέσεων που παρουσιάζουν πειστήρια οδηγούν τους δικαστές σε καταδικαστική απόφαση και το βιαστή στη φυλακή; Κάθε βιαστής που συλλαμβάνεται έχει διαπράξει (κατά μέσο όρο) 29 βιασμούς, ή απόπειρες βιασμού.
Και ίσως αυτό -το σχεδόν αθέατο του εγκλήματος- ήταν ο λόγος που ο Νίκος Δαφνής αποφάσισε να σκηνοθετήσει στο θέατρο “Κάτω από τη Γέφυρα” τις «Ακρότητες» (Extremities), του Αμερικανού William Mastrosimone.
Ένας άντρας μπαίνει σ’ ένα σπίτι να βιάσει μια γυναίκα. Αυτή καταφέρνει να τον εξουδετερώσει. Τον δένει χειροπόδαρα και -σχεδόν τυφλό- αρχίζει να τον βασανίζει απάνθρωπα.
Οι ρόλοι αντιστρέφονται; Ίσως. Στη σκηνή εμφανίζονται οι δυο συγκάτοικοι και φίλες της γυναίκας.
“Τότε αρχίζει για μας η «ανάγνωση» του έργου… Ο δικός μας προβληματισμός, που δεν σχετίζεται με την «δημοφιλία» της φρίκης, ούτε με τη δημαγωγία του βιασμού…
Η ηρωίδα διεκδικεί την έγκριση, την αποδοχή της πράξης της αλλά ΔΕΝ θα την έχει. Η μια (βιασμένη όταν ήταν έφηβη) προτείνει να τον αφήσουν να φύγει και να… το ξεχάσουν. Η άλλη, να καλέσουν την αστυνομία, αφού «…υπάρχουν νόμοι που πρέπει να τηρούνται». Είναι και ο βιαστής, που θα μπορούσε να είναι το «καλό παιδί» της διπλανής πόρτας.” , εξηγεί ο Νίκος Δαφνής, ενώ προσθέτει:
«Κυνικός, χειριστικός και επικίνδυνα πειστικός, θα εκλιπαρήσει τη συμπάθεια, με επιχειρήματα που φαίνονται λογικά, αφού ο ίδιος είναι οικογενειάρχης, σεξουαλικά χορτάτος και (προφανώς) δεν είχε λόγο να βιάσει. Θα ισχυριστεί ότι η γυναίκα φταίει, που τον προκάλεσε με την προκλητική της εμφάνιση και την οικειότητα που του έδειξε. Εξ άλλου, ο βιασμός δεν έχει ολοκληρωθεί και η απόπειρα δεν αποδεικνύεται.
Αντίθετα, ο ίδιος είναι άγρια χτυπημένος και σχεδόν τυφλός… Αδιέξοδο.
Στο έργο (και προφανώς στην παράστασή μας) είναι διάχυτη η ακραία βία.
Το ίδιο και η αίσθηση ότι ο φόνος είναι κάθε στιγμή αναμενόμενος.
Επιλέξαμε να το παρουσιάσουμε στον λιλιπούτειο «Πίσω χώρο», έναν ιδιαίτερα ατμοσφαιρικό χώρο, που η άμεση επαφή των θεατών με τη δράση, μεγεθύνει το ρεαλισμό των σκηνών, γεγονός που – χωρίς να είναι αυτοσκοπός μας – διευκολύνει στη βιωματική προσέγγιση του έργου.»
Ο θεατρολόγος κ. Σάββα Κυριακίδη, σε τοποθέτησή του για το συγκεκριμένο έργο, λέει: «…οι Ακρότητες, ξεπερνούν τη διάσταση ενός σχολίου πάνω στο αποτρόπαιο θέμα της άσκησης της βίας και ανοίγει μια πολυπλοκότερη και σαφώς πιο ενδιαφέρουσα κριτική των παραμέτρων του κοινωνικού ιστού».
Αυτή η θέση, αποτέλεσε και την σκηνοθετική γραμμή στην παράσταση.
Συντελεστές
Μετάφραση: Μάριος Πλωρίτης
Σκηνοθεσία: Νίκος Δαφνής
Σκηνικά: Ελένη Σουμή
Κοστούμια: Ελένη Παπαδοπούλου
Μουσική επιμέλεια: Κων/να Σαραντοπούλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Κων/να Σαραντοπούλου
Φωτισμοί: Αλέξανδρος Πολιτάκης
Εκτέλεση φωτισμών: Νίκος Μαυρόπουλος
Φωτογραφίες: Σπύρος Περδίου
Αφίσα/πρόγραμμα: Μαριέτα Ρούσσου
Trailer: Στέφανος Κοσμίδης ~ ORKI
Παίζουν οι ηθοποιοί: Θοδωρής Αντωνιάδης, Ελεονώρα Αντωνιάδου
Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου, Σοφία Αγγελικοπούλου
Παραστάσεις: Σάββατο στις 21:00 & Κυριακή στις 18:30
Διάρκεια: 90΄
Εισιτήριο: 15 ευρώ κανονικό και 12 ευρώ φοιτ., ΑΜΕΑ, 65+, ανέργων
Πληροφορίες/κρατήσεις: 2104816200
Προπώληση: katoapotigefyra.gr & viva.gr
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΤΩ ΑΠ’ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ
Πλατεία ηλεκτρικού σταθμού Ν. Φαλήρου
Πληροφορίες στο 210.4816200
Site: katoapotigefyra.gr
Mail: info@katoapotigefyra.gr
The post Το αθέατο του εγκλήματος κάνει ορατό ο Νίκος Δαφνής μέσα από τη σκηνοθεσία του έργου “Ακρότητες” του William Mastrosimone, που παίζεται στο θέατρο “Κάτω από τη γέφυρα”. appeared first on kontranews.gr - Τελευταίες εξελίξεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο..
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.