Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκονται σε μια δύσκολη φάση, καθώς οι πωλήσεις τους εξακολουθούν να εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα οικονομικά κίνητρα που παρέχουν διάφορες κυβερνήσεις, μεταξύ των οποίων και η ελληνική. Ταυτόχρονα, η αργή ανάπτυξη του δικτύου υποδομών βάζει φρένο στην ηλεκτροκίνηση και στρέφει αρκετούς καταναλωτές προς τα αυτοκίνητα βενζίνης ή πετρελαίου, αν και -προς το παρόν;- ισχύει η απόφαση της Ε.Ε. για απαγόρευση των πωλήσεων τέτοιων καινούργιων μοντέλων από το 2035 και μετά.
60 χιλιόμετρα βελτίωση σε 3 χρόνια
Ωστόσο οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν πτοούνται και συνεχίζουν να επενδύουν τεράστια ποσά στην εξέλιξη ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στα οποία θεωρούν ότι ανήκει το μέλλον λόγω της κλιματικής κρίσης και αλλαγής. Αυτό επιβεβαιώνεται και στον κρίσιμο τομέα της αυτονομίας, όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάνουν συνεχώς βήματα προς τα εμπρός, μάλιστα με τις μελλοντικές μπαταρίες νέας γενιάς εκτιμάται, ότι θα δούμε τα επόμενα χρόνια ακόμη θεαματικότερες βελτιώσεις.
Η ADAC δοκίμασε πέρυσι 39 ηλεκτρικά Ι.Χ.
Πρόσφατη έκθεση της γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου ADAC επιβεβαίωσε αυτή την πρόοδο. Η ADAC δοκίμασε πέρυσι σε κανονικές συνθήκες 39 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και προέκυψε μια μέση αυτονομία 393 χιλιομέτρων για το καθένα. Αυτό σημαίνει, ότι ένα μέσο ηλεκτροκίνητο Ι.Χ. προσφέρει πλέον 60 χιλιόμετρα μεγαλύτερη αυτονομία σε σχέση με ένα μοντέλο του 2021 και 7 χιλιόμετρα περισσότερα συγκριτικά με ένα μοντέλο του 2022.
Διπλός θρίαμβος του Hyundai Ioniq 6
Βασιλιάς της αυτονομίας ανακηρύχθηκε πέρυσι το Hyundai Ioniq 6 με πραγματική εμβέλεια 555 χιλιομέτρων σε ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης, ενώ άλλα επτά ηλεκτρικά μοντέλα ξεπέρασαν αισθητά το ικανοποιητικότατο όριο αυτονομίας των 500 χιλιομέτρων! Απόλυτος και διαχρονικός νικητής όλων των σχετικών δοκιμών αυτονομίας, που έχει πραγματοποιήσει μέχρι σήμερα η λέσχη ADAC, παραμένει πάντως η BMW iX X-Drive 50. Το βαυαρικό μοντέλο είχε δοκιμαστεί το 2022 και από τότε κατέχει το ρεκόρ αυτονομίας της ADAC με μια εντυπωσιακή επίδοση 610 χιλιομέτρων.
H αύξηση της αυτονομίας των σύγχρονων ηλεκτροκίνητων μοντέλων δεν οφείλεται ωστόσο μόνο στις μεγαλύτερες μπαταρίες τους, αλλά και σε μια σειρά βελτιώσεων χάρη στις οποίες έχει μειωθεί η κατανάλωση ενέργειας. Έτσι, το 2023 κατανάλωσαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν από τη γερμανική λέσχη αυτοκινήτου κατά μέσο όρο 19,7 kWh ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ το 2022 ήταν η αντίστοιχη μέση τιμή 21,1 kWh και το 2021 ανερχόταν σε 21,6 kWh. Το Hyundai Ionia 6 θριάμβευσε και σε αυτόν τον τομέα, αφού αρκέστηκε σε μία κατανάλωση μόνο 15,5 kWh ανά 100 χιλιόμετρα!
Διαχρονικός νικητής το VW E-Up!
Την υψηλότερη κατανάλωση ενέργειας κατέγραψε πέρυσι το Audi Q8 E-Tron Sportback 55 με 24 κιλοβατώρες ανά 100 χιλιόμετρα, αν και η αυτονομία του ανήλθε σε 500 χιλιόμετρα, χάρη κυρίως στη μεγάλη χωρητικότητα της μπαταρίας του.
Δεν παράγεται πλέον το ηλεκτρικό VW E-Up!
Αδιαμφισβήτητος νικητής στις μετρήσεις κατανάλωσης ενέργειας μεταξύ όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που έχει δοκιμάσει κατά καιρούς η ADAC, είναι το Volkswagen E-Up! με μόλις 13,7 kWh ανά 100 χιλιόμετρα. Η δοκιμή του γερμανικού ηλεκτροκίνητου μίνι είχε γίνει το 2013, ενώ έχει σταματήσει πλέον η παραγωγή του.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.