Οι κανόνες της Formula 1 αλλάζουν συνεχώς, με αποτέλεσμα να βλέπουμε τα μονοθέσια να εξελίσσονται και το άθλημα να παίρνει μια πιο… εμπορική μορφή η οποία έχει διχάσει αρκετά τους φιλάθλους. Ανάμεσα στις πολλές αλλαγές που έχουν γίνει την τλευταία δεκαετία είναι και οι αριθμοί που έχουν στα μονοθέσιά τους οι οδηγοί, σαν τα νούμερα στις φανέλες των παικτών στο ποδόσφαιρο ή το μπάσκετ.
Πριν από τη σεζόν του 2014 οι αριθμοί των πιλότων καθορίζονταν από την θέση που είχαν τερματίσει στο πρωτάθλημα της προηγούμενης σεζόν. Αυτό σημαίνει ότι ο πρωταθλητής θα έπαιρνε το Νο. 1, ο δεύτερος το Νο.2 και στην συνέχεια οι υπόλοιποι. Πριν από δέκα χρόνια όμως αυτό άλλαξε με αποτέλεσμα οι οδηγοί να διαλέγουν τον αριθμό που θέλουν (όπως και στο ποδόσφαιρο), εκτός από το νούμερο ένα το οποίο μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνο ο πρωταθλητής εάν θέλει.
Έτσι βλέπουμε τα τελευταία χρόνια τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull να τρέχει με το Νο. 1, σε αντίθεση με το… παραδοσιακό Νο. 33, ενώ στο παρελθόν ο Λιούις Χάμιλτον παρόλο που κατέκτησε τέσσερεις συνεχόμενους τίτλους επέλεξε να διατηρήσει το Νο. 44.
Το «Νούμερο 0»
Βέβαια υπάρχει ένας οδηγός στην ιστορία της F1 που αγωνίστηκε για δύο συναπτές σεζόν με το «Νο. 0». Πρόκειται για τον βρετανό πιλότο Ντέιμον Χιλ (γιό του πρωταθλητή Γκράχαμ Χιλ) ο οποίος το 1993 και το 1994 είχε στο μονοθέσιο της Williams το περίφημο «Νο. 0».
Οι κανόνες ανέφεραν πως μόνο ο πρωταθλητής είχε δικαίωμα να χρησιμοποιήσει το «1» αλλά ο Νάιτζελ Μάνσελ, ο οποίος κέρδισε το πρωτάθλημα για την Williams το 1992, αποσύρθηκε από την ενεργό δράση στα 39 του χρόνια. Εκτός αυτού ο ομόσταυλός του, Ρικάρντο Πετρέζε (που είχε τερματίσει στην δεύτερη θέση), άφησε την Βρετανική ομάδα και πήρε μεταγραφή στην Bennetton.
Έτσι ητο 1993, η ομάδα που θα έπρεπε να τοποθετήσει στα μονοθέσιά της τα νούμερα 1 και 2 έμεινε χωρίς οδηγούς, με αποτέλεσμα η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου αθλητισμού (FIA) να αποσύρει προσωρινά τον «άσσο» προς τιμήν του πρωταθλητή. Η Williams έπρεπε να βρει δύο οδηγούς και να διαλέξουν ανάμεσα στο «Νο. 2» και το «Νο. 0». Τα δύο νέα της αποκτήματα ήταν ο Γάλλος 3 φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής, Αλαίν Πρόστ, και ο νεοφώτιστος Ντέιμον Χιλ.
Ο Πρόστ δεν ήθελε το «0», γεγονός που ο Χιλ δεν είχε άλλη επιλογή από το να οδηγήσει το άλλο μονοθέσιο. Εκείνη την σεζόν ο Γάλλος κατέκτησε το τέταρτο παγκόσμιο πρωτάθλημα της καριέρας του και αποφάσισε να… κρεμάσει τα αγωνιστικά του γάντια, με αποτέλεσμα η Williams να πρέπει να δώσει στους οδηγούς της για δεύτερη χρονιά το «Νο. 2» και το «Νο. 0».
Η Βρετανική ομάδα το 1994 σόκαρε τον κόσμο της F1 ανακοινώνοντας την μεγάλη μεταγραφή του Βραζιλιάνου θρύλου, Άιρτον Σένα, ο οποίος αρνήθηκε να πάρει το μηδέν, και σε συνδυασμό με την ανανέωση συμβολαίου του Ντέιμον Χιλ να διατηρήσει το νούμερο που είχε την προηγούμενη σεζόν.
Η «εξαίρεση» ονόματι Τζόντι Σέκτερ
Μπορεί το μονοθέσιο του Χιλ με το «Νο. 0» να έγινε ένα από τα πιο… κάλτ στην ιστορία της Formula 1, όμως δεν ήταν ο πρώτος που το χρησιμοποίησε.
To 1973 οδηγούσαν για την McLaren οι Ντένι Χιουλμ και Πίτερ Ρέβσον, όμως σε 6 Γκραν Πρι τοποθέτησε τρία μονοθέσια στην γραμμή της εκκίνησης και στα πέντε εξ΄ αυτών, πιλότος της Βρετανικής ομάδας ήταν ο Νοτιοαφρικανός Τζόντι Σέκτερ. Στους δύο τελευταίους αγώνες εκείνης της χρονιάς, που φιλοξενήθηκαν σε Καναδά (Mosport Park) και ΗΠΑ (Watkins Glen Grand Prix Race Course) ο Σέκτερ επέλεξε να τρέξει με το νούμερο «0».
Παρόλο που είχε στην διάθεσή του μια πληθώρα αριθμών, ο ίδιος φαίνεται πως επέλεξε το «0» επειδή αυτός ήταν ο αριθμός με τον οποίο αγωνίστηκε στη σειρά αγώνων «Can-Am» του 1973, ενώ το είχε και αυτοκίνητό του για το πρωτάθλημα της «Formula 5000» εκείνη τη χρονιά. Η FIA δέχθηκε την προτίμηση του Σέκτερ, γνωρίζοντας ότι δεν θα υπάρχει κάποιο θέμα καθώς ήταν ο τρίτος οδηγός της ομάδας και απέμεναν μόλις δύο Γκραν Πρι για την ολοκλήρωση της σεζόν, οπότε δεν του αρνήθηκαν...
Εικόνες απο την McLaren του Σέκτερ με το μηδέν:
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.