Είναι γεγονός, ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν γίνεται με τους ρυθμούς, που προβλέπονταν αρχικά. Οι ακριβές τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων και η μείωση των κινήτρων αγοράς τους σε διάφορες χώρες έχουν αντανάκλαση στις ταξινομήσεις τους, ενώ μεγάλες εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων όπως η Sixt θα μειώσουν δραστικά τον αριθμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων του στόλου τους.
Ακόμη και μεγάλοι αυτοκινητοκατασκευαστές αλλάζουν στρατηγική, για παράδειγμα η Mercedes ανακοίνωσε ότι σκοπεύει τελικά να συνεχίσει να εξελίσσει πετρελαιοκινητήρες και ότι ακυρώνει την αρχική της απόφαση να λανσάρει από το 2028 και μετά μόνο αμιγώς ηλεκτροκίνητες νέες γενιές αυτοκινήτων.
Τώρα έρχεται μια μελέτη του Λονδρέζικου Think Tank Influence Map, η οποία σοκάρει και επιβεβαιώνει την κρίση, στην οποία βρίσκεται πλέον η ηλεκτροκίνηση. Σύμφωνα με το Influence Map, πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων εργάζονται υπόγεια και χρησιμοποιούν λόμπι για να καθυστερήσουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Η μελέτη με τον τίτλο «Automakers and Climate Policy Advocacy: A Global Analysis» αναφέρει ότι η αρνητική δουλειά που κάνουν τα λόμπι για λογαριασμό των μεγαλύτερων αυτοκινητοκατασκευαστών στον κόσμο δεν έχει αρνητικές συνέπειες μόνο για την ηλεκτροκίνηση, αλλά δυσχεραίνει ταυτόχρονα την επίτευξη των παγκόσμιων στόχων κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη και της κλιματικής αλλαγής. Όπως επισημαίνεται μεταξύ άλλων στη συγκεκριμένη μελέτη «και οι 15 αυτοκινητοκατασκευαστές εκτός της Tesla έχουν δραστηριοποιηθεί ενεργά κατά τουλάχιστον μιας πολιτικής για την προώθηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων».
Χειρότερες οι Toyota, Suzuki, Mazda
Τη χειρότερη θέση στην έρευνα του Influence Map καταλαμβάνει η Toyota, η οποία προβάλλει αντίσταση ενάντια σε κλιματικές οδηγίες για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης σε πολλές περιοχές του πλανήτη, μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ, η Αυστραλία και η Μεγάλη Βρετανία. Αυτό ταιριάζει και με τη δημόσια εκπεφρασμένη άποψη του μέχρι πρόσφατα αφεντικού της Toyota, Ακίο Τογιόντα, ότι το μέλλον δεν ανήκει στη συγκεκριμένη τεχνολογία.
Οι Ιάπωνες αυτοκινητοκατασκευαστές είναι συνολικά χειρότερα προετοιμασμένοι για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και έτσι αντιστέκονται σθεναρά σε αυτήν. Είναι χαρακτηριστικό, ότι τις χειρότερες θέσεις στην έκθεση κατέχουν οι ιαπωνικές μάρκες Suzuki, Mazda και Toyota, οι οποίες αξιολογούνται και με τους χαμηλότερους βαθμούς όσον αφορά στη δραστηριοποίηση τους ενάντια στην κλιματική κρίση.
Την καλύτερη εικόνα εμφανίζει στη μελέτη η Tesla, κάτι αναμενόμενο αφού ξεκίνησε και συνεχίζει ως κατασκευάστρια αποκλειστικά ηλεκτρικών μοντέλων, ενώ άλλα μεγάλα ονόματα της αυτοκίνησης, όπως οι Mercedes, Volkswagen, BMW, τα πηγαίνουν καλύτερα μεν από τους Ιάπωνες, αλλά δεν ξεπερνούν τη μετριότητα.
Απειλή τα μεγάλα SUV
Σύμφωνα με το Influence Map, μόνο τρεις από τους συνολικά 15 αυτοκινητιστικούς ομίλους, που διερεύνησε, θα καταφέρουν να πωλούν έναν ικανό αριθμό ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ώστε να πιάσουν το 2030 τους κλιματικούς στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού για περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη κατά 1,5 βαθμό Κελσίου! Πρόκειται για τις Tesla, Mercedes και BMW, για τις οποίες υπάρχει η προοπτική να πωλούν σε ποσοστό 66% αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα από εκείνο το χρονικό ορόσημο και μετά.
Η μελέτη θεωρεί, ότι σημαντική απειλή για την αποτυχία στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης συνιστούν τα μεγάλα αυτοκίνητα. Οι συντάκτες προβλέπουν, ότι οι κατασκευαστές θα αυξήσουν την παγκόσμια παραγωγή SUV και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, ενώ ταυτόχρονα θα ασκούν συνεχώς πιέσεις για τη δημιουργία ενός ευνοϊκού κανονιστικού πλαισίου για την προώθηση τους. Η υψηλότερη κατανάλωση ενέργειας από τέτοιου είδους οχήματα, που διαθέτουν συνήθως περισσότερο βάρος και εφοδιάζονται με μεγαλύτερα και ισχυρότερα μοτέρ, δημιουργεί ένα πρόσθετο πρόβλημα για το κλίμα και μάλιστα θα γίνεται ολοένα μεγαλύτερο.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.