Την προηγούμενη Δευτέρα ξεκίνησε στην Ιταλία η πολυαναμενόμενη επιδότηση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, όμως η συγκεκριμένη ενέργεια τερματίστηκε την ίδια ημέρα εξαιτίας της τεράστιας ζήτησης!
Ο ιταλικός ραδιοφωνικός σταθμός RAI ανέφερε, ότι οι αιτήσεις για το νέο «Ecobonus» ήταν τόσο πολλές, ώστε μέσα σε λιγότερες από 9 ώρες εξαντλήθηκε ο προϋπολογισμός του προγράμματος ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ.
Η επιδότηση για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορούσε να φτάσει έως και τα 13.750 ευρώ με την προϋπόθεση ότι το ετήσιο εισόδημα του αιτούντος δεν ξεπερνούσε τα 30.000 ευρώ, ότι θα απέσυρε ένα παλιό όχημα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 1 ή Euro 2 και ότι θα αγόραζε ένα καινούριο Ι.Χ. Το τελευταίο θα έπρεπε να εκπέμπει το πολύ έως 20 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο και να κοστίζει κάτω από 35.000 ευρώ, οπότε περιοριζόταν κατά πολύ ο αριθμός των κατάλληλων ηλεκτρικών οχημάτων, που πληρούσαν τις προϋποθέσεις.
Ωστόσο υπήρχε και η δυνατότητα παροχής μπόνους 6.000 ευρώ χωρίς εισοδηματικούς περιορισμούς και χωρίς την απόσυρση ενός παλαιού ρυπογόνου οχήματος.
Επιδοτούνται και θερμικά μοντέλα
Ο αρχικός προϋπολογισμός του ιταλικού προγράμματος, που είναι αντίστοιχο του δικού μας ελληνικού «Κινούμαι Ηλεκτρικά», ανερχόταν σε ένα δισεκατομμύριο ευρώ και το διαθέσιμο κονδύλι που έχει απομείνει κυμαίνεται γύρω στα 400 εκατομμύρια ευρώ. Η ιταλική κυβέρνηση επιδοτεί μεταξύ άλλων την αγορά ελαφρών ηλεκτρικών μοντέλων, όπως το νέο Fiat Topolino, υβριδικών μοντέλων, αλλά και αυτοκινήτων και μοτοσικλετών με οικονομικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, π.χ. υγραερίου και φυσικού αερίου. Να σημειώσουμε, ότι η κυβέρνηση Μελόνι έχει αρνητική θέση για την απαγόρευση της πώλησης Ι.Χ. με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ε.Ε. από το 2035 και μετά, ωστόσο υποστηρίζει τη μετάβαση σε λιγότερο ρυπογόνες τεχνολογίες κινητικότητας.
Το ποσοστό αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων ανερχόταν πέρυσι στην Ιταλία σε 4,4% και ήταν αρκετά χαμηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, καθώς όλοι ανέμεναν το πρόγραμμα επιδότησης πριν προχωρήσουν στην αγορά ενός τέτοιου μοντέλου. Μάλιστα, ο όμιλος Stellantis είχε αναγκαστεί να διακόψει στα τέλη του 2023 για αρκετό διάστημα την παραγωγή του ηλεκτρικού μίνι Fiat 500e εξαιτίας της χαμηλής ζήτησης. Η ανακοίνωση της έναρξης του προγράμματος επιδότησης σχολιάστηκε από τον Ιταλό υπουργό Οικονομικών Αντόλφο Ούρσο του ακροδεξιού και νεοφασίζοντος κόμματος Fratelli d'Italia ως ένα σχέδιο στήριξης για την ιταλική οικογένεια και τους ιταλούς εργαζομένους.
Μέχρι τώρα, κοστίζουν τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αισθητά ακριβότερα από τα συμβατικά, φαίνεται όμως ότι οι βιομηχανίες του κλάδου αρχίζουν και στρέφονται και σε φθηνότερα μοντέλα. Για παράδειγμα, το νέο ηλεκτρικό Citroen e-C3 αναμένεται φέτος στην ευρωπαϊκή αγορά με τιμές κάτω από 25.000 ευρώ χωρίς επιδότηση, ενώ το ίδιο θα ισχύσει και για το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Renault 5 Electric. Πριν λίγες ημέρες ανακοίνωσε επίσης η Volkswagen, ότι θα λανσάρει έως το 2027 ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο με τιμή εκκίνησης κάτω από τα 20.000 ευρώ, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένονται και φθηνά κινέζικα Ι.Χ. ίδιας μηδενικών ρύπων.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.