Πληθαίνουν οι φωνές ενάντια στην απόφαση της ΕΕ για απαγόρευση ταξινομήσεων καινούριων επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035. Η αντίσταση στη συγκεκριμένη απόφαση οφείλεται μεταξύ άλλων στους αργούς ρυθμούς μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, η οποία οδήγησε ήδη μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να αλλάξουν τα πλάνα τους και να συνεχίσουν να εξελίσσουν και να λανσάρουν και στο μέλλον νέα μοντέλα βενζίνης και πετρελαίου.
Κινεζική απειλή
Προβληματική είναι όμως και η συνολικότερη εικόνα της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου, η οποία δείχνει μία στασιμότητα λόγω της συμπίεσης των εισοδημάτων των πολιτών. Δεν είναι τυχαίο, ότι ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου των οχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους μεγαλώνει συνεχώς, μάλιστα εδώ κατέχει η χώρα μας την αρνητική πρωτιά με πάνω από 17 χρόνια μέσο όρο στην κατηγορία των Ι.Χ. Αν συνδυάσουμε αυτό το γεγονός με τον πληθωρισμό και τις ακριβές τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τότε αντιλαμβανόμαστε γιατί βρίσκεται η ευρωπαϊκή απόφαση απαγόρευσης στο στόχαστρο ολοένα περισσότερων φορέων, αλλά και κρατών.
Η πιο πρόσφατη πρωτοβουλία προέρχεται από την ιταλική κυβέρνηση, η οποία ζητά την επανεξέταση της συγκεκριμένης απόφασης νωρίτερα από ό,τι προβλέπεται. Ο υπουργός Ενέργειας της Ιταλίας, Gilberto Pichetto Fratin, χαρακτήρισε την απαγόρευση «παράλογη» και προϊόν ιδεοληψίας, οπότε ζήτησε την αναθεώρησή της και την προσαρμογή της στις πραγματικές συνθήκες της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου. Ο ομόλογος του υπουργός Βιομηχανίας, Adolfo Urso, προχώρησε ένα βήμα παραπέρα και τάχθηκε υπέρ της επανεξέτασης της συγκεκριμένης απόφασης ήδη στις αρχές του 2025, αντί του 2026 όπως ισχύει αυτή τη στιγμή.
Έως 15 δις ευρώ πρόστιμα
Ο Urso προειδοποίησε για μια επερχόμενη κατάρρευση της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου, η οποία βρίσκεται σε φάση συρρίκνωσης και καλείται να αντιμετωπίσει την εισβολή δεκάδων κινέζικων αυτοκινητοβιομηχανιών. Μεγάλοι ευρωπαϊκοί όμιλοι, όπως η Volkswagen και η Stellantis, σχεδιάζουν να αντιμετωπίσουν αυτή την κρίση με δραστικά μέτρα, μεταξύ των οποίων το κλείσιμο εργοστασίων και τις μαζικές απολύσεις προσωπικού. Οι Ιταλοί θεωρούν, ότι θα πρέπει να υπάρξει μια ισορροπία μεταξύ της ηλεκτροκίνησης και της διατήρησης της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και σε αυτό το πλαίσιο ζητούν μεγαλύτερη ευελιξία στην επιλογή τεχνολογιών και μια σταδιακή προσαρμογή.
Μια έμμεση επιβεβαίωση των επιχειρημάτων της κυβέρνησης Μελόνι ήρθε και από τον CEO της Renault, Λούκα ντε Μέο, σε συνέντευξη του που δημοσιεύθηκε την Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου. Το Νούμερο 1 του γαλλικού ομίλου τόνισε μεταξύ άλλων, ότι οι ευρωπαίοι αυτοκινητοκατασκευαστές απειλούνται με πρόστιμα έως και 15 δισεκατομμυρίων ευρώ, επειδή δεν θα πιάσουν πιθανότατα τα όρια εκπομπής ρύπων λόγω της πτώσης στις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων! Το κόστος θα κληθούν να πληρώσουν σε τελική ανάλυση οι Ευρωπαίοι πολίτες με ακριβότερες τιμές στα καινούρια αυτοκίνητα, αλλά και με απολύσεις προσωπικού στις μονάδες παραγωγής τους.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.