Δεν πρόκειται να υπάρξει τελικά φθηνό Tesla. Ο ιδρυτής και CEO της αμερικανικής μάρκας, Έλον Μασκ, ανακοίνωσε στην καθιερωμένη τριμηνιαία συνέντευξη του ότι, «ένα κανονικό μοντέλο των 25.000 δολαρίων θα ήταν ανόητο και χωρίς νόημα. Θα βρισκόταν σε πλήρη αντίφαση, με αυτά που πιστεύουμε».
Ο Μασκ συντηρούσε ωστόσο ο ίδιος επί χρόνια τις συζητήσεις για το λανσάρισμα ενός φθηνότερου Tesla, πότε με διαρροές τεχνικών χαρακτηριστικών και πότε με την παρουσίαση ανάλογων πρωτότυπων οχημάτων. Τον Ιανουάριο του 2024 είχε δηλώσει μάλιστα, ότι θα ξεκινούσε η παραγωγή του μικρού Tesla Model 2 το πρώτο εξάμηνο του 2025, ενώ τόνιζε συνεχώς ότι το λανσάρισμα του φθηνότερου μοντέλου θα εκτόξευε τη γνωστή μάρκα στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς με στόχο περίπου 20 εκατομμύρια πωλήσεις τον χρόνο!
Η αλλαγή πλεύσης του εκκεντρικού δισεκατομμυριούχου και φανατικού υποστηρικτή του Ντόναλντ Τραμπ επισημοποιήθηκε σε πρόσφατη ομιλία του, όπου αναφέρθηκε στα νέα προϊόντα της μάρκας. Σε αυτά περιλαμβάνεται το αυτόνομο όχημα Cybercab και ένα… ρομπότ, ενώ απουσίαζε το baby Tesla με τιμή κάτω των 25.000 δολαρίων.
Έτσι οριστικοποιήθηκε επίσημα το ναυάγιο του εγχειρήματος Tesla Model 2, αλλά και ενός ηλεκτρικού SUv με βάση το μικρό ηλεκτρικό όχημα. Η απόφαση του Μασκ μοιάζει ακατανόητη, αφού λείπουν από την αγορά τα μικρά και προσιτά αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, που θα έδιναν μεγάλη ώθηση στη συγκεκριμένη τεχνολογία. Σε αυτή την αρνητική εξέλιξη έπαιξε σημαντικό ρόλο η ραγδαία επέκταση των Κινέζων με νέες μάρκες και φθηνά ηλεκτρικά μίνι σε παγκόσμια κλίμακα. Το λανσάρισμα λοιπόν ενός νέου μικρού Tesla, μαζί με τις συνηθισμένες καθυστερήσεις της εταιρείας, θα αποτελούσε ένα επιχειρηματικό εγχείρημα υψηλού ρίσκου.
Στόχος τα αυτόνομα οχήματα
Μια άλλη αιτία είναι -έμμεσα- το μελλοντικό Tesla Cybercab. Ο Μασκ διαβλέπει το μέλλον της αυτοκίνησης στην αυτόνομη οδήγηση και δεν τον ενδιαφέρει το λανσάρισμα ενός ακόμη ηλεκτρικού μοντέλου για κανονική χρήση με οδηγούς. Αντιθέτως, επενδύει στους στόλους αυτόνομων οχημάτων, που θα μπορούν να λειτουργούν 24 ώρες την ημέρα και 365 ημέρες τον χρόνο για τις μετακινήσεις των πολιτών στις πόλεις. Με αυτόν τον τρόπο φιλοδοξεί να λύσει το μεγαλύτερο -κατά την άποψη του- μειονέκτημα ενός αυτοκινήτου, που είναι ακινητοποιημένο τις περισσότερες ώρες και δεν εξυπηρετεί κάποιο μεταφορικό έργο.
Ο Μασκ είχε τονίσει από την αρχή, ότι η Tesla δεν είναι ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων, αλλά μια εταιρεία τεχνολογίας. Έτσι, χρησιμοποιεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με οδηγούς σαν μια μεταβατική τεχνολογία, για την εξοικείωση των καταναλωτών με την ηλεκτροκίνηση και τη μετάβαση σε μια νέα γενιά οχημάτων αυτόνομων τεχνολογιών. Σιγά σιγά το παζλ του παίρνει μορφή και σε αυτό δεν περιλαμβάνεται το Model 2.
Αποποίηση ευθύνης
Ο ιστότοπος είναι μια πλήρως αυτοματοποιημένη υπηρεσία συνάθροισης, ταξινόμησης και ανάρτησης συνοπτικών ειδήσεων και νέων από άλλους ελληνικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους, μέσω της τεχνολογίας RSS. Δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη για την επάρκεια, ποιότητα, πληρότητα ή ακρίβεια των ειδήσεων και των νέων που δημοσιεύονται. Δείτε περισσότερα στο τμήμα "Αποποίηση Ευθύνης" των Ορων Χρήσης.